Ik gebruik de G shock alleen als ik hem echt nodig heb.
Dat is bij races waarbij ik de twee countdown timers gebruik.
ik ben dan op het strand en dan is een G shock top.
Zo,n horloge kan alles weerstaan.
Wanneer ik niet race draag ik de G shock ook niet, dan heb ik mooiere horloges om om te doen
Had er ooit een maar droeg deze nooit, heb een x-lander voor het ruige werk maar hiervan is de batterij inmiddels al tijden leeg en nog niet de aandrang gevoeld deze te vervangen. In de praktijk komt ruig werk vrijwel nooit voor en grijp ik voor overige gelegenheden toch liever naar een van mijn andere horloges. Zag overigens dat degene die mijn g-shock heeft overgenomen deze inmiddels ook van de hand heeft gedaan.
Mijn riseman is sowieso mijn vaste vakantiemaatje sinds vorig jaar. Daar is de citizen promaster overigens helemaal niet blij mee.
Maar ook de rest van het jaar draag ik deze stoere klok graag.
Wat voor mij één van de meest functionele G-Shocks is is de G7710.
Hij is heerlijk licht. Heeft een weeknummer aanduiding. De alarmen kun je instellen voor werkdagen, een dag of het weekend. De timer en stopwatch zijn geweldig. Nauwkeurig tot op duizendsten van een seconde en hij onthoudt 99 rondetijden welke in het geheugen worden opgeslagen. De rode en groene leds die flitsen zijn megacool en natuurlijk heb je er 30 wereldtijden in. Hij heeft een auto el functie waarbij de display oplicht wanneer je het horloge kantelt om op te kijken. De functie wordt na 6 uur uitgeschakeld om de batterij te sparen. Natuurlijk kan je ook gewoon de lichtknop gebruiken. Verder is het contrast van de display ook in 5 standen aan te passen voor een goede afleesbaarheid. Een G-Shock is echt om te gebruiken en is eigenlijk een toy voor grote kinderen zoals ik.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=fGxOx1Ii2RA[/video]
@ Dreski, dat is precies de G shock die ik gebruik!
Heb ik toen op aanraden van jou gekocht toen ik opzoek was naar een horloge die nadat de countdowntijd verstreken was verder ging met timen op een tweede ingestelde countdown tijd.
Marijn2 Schreef:
@ Dreski, dat is precies de G shock die ik
gebruik!
Heb ik toen op aanraden van jou gekocht toen ik
opzoek was naar een horloge die nadat de
countdowntijd verstreken was verder ging met timen
op een tweede ingestelde countdown tijd.
Er is voor iedereen een ideale G-Shock. Het zoeken kan alleen soms heel lang duren maar daar hebben we fora voor.
G-Shocks zijn super.
Ik heb een stealth model, draag hem graag tijdens het sporten en andere activiteiten waarbij een horloge nou eenmaal meer te verduren krijgt.
Hij lag een tijdje op mân horlogebank met een te klein pushpinnetje (losgeschoten band), weer een goede voor gezocht en in mekaar gezet. Ik moet zeggen dat ik niet besefte dat ik hem zo leuk vond, heb hem nu alweer flink gedragen sinds het weer kan.
Die zwarte kan mij wel bekoren, welk typenummer is dat?
Die stalen uitvoering is totaal niet mijn smaak
Ik heb zelf de onderstaande G-Shock, maar ik draag deze niet heel erg vaak. Ik heb toch meestal een mechanisch horloge aan mijn pols hangen. De G-Shock gebruik ik wel om de rest mee gelijk te zetten.
Ik heb er eentje, een DW5600E. Die draag ik regelmatig. Vooral als er geklust wordt of water in het spel is. Ook als een stopwatch of een timer nodig heb. Deze oudere hebben in ieder geval nog een luide piep en normale timer tijden.
Bij de latere solar modellen is dat minder geworden.
Ideale âtool watchâ.
Bedankt voor de replies.
@Dreski, jeetje, die 7710 lijkt inderdaad nog weer wat leukerâŠ
Weet jij zo of je daar een intervaltraining op kunt instellen? Dus bijv. 3min-1-min-3min-1min etc?
Wat voor kleur zijn de letters? Is dat goud of meer titanium-achtig?
Ik heb ook een G7710. Een super G-shock met een unieke module.
Heeft door de kleur combinatie en slankere vormgeving een wat minder opvallende look. Daardoor makkelijker te combineren. De alarmfunctie die apart zijn in te stellen voor door de week en weekend zijn echt geweldig. Ik gebruik â m als mijn wekker.
Groeten,
Marco W.
Draag mijne mischien wel (onbedoeld) het meest van al mijn klokjes. Als vader van 2 jonge jongens heb ik vaak een stevig âstoeiâ horloge nodig
De GW2500B is daarnaast klus,sport,kook, vakantie en casual horloge. Door de multiband ook altijd op tijd.
@Hark,
Met de 7710 zijn interval trainingen mogelijk wanneer je de twee countdown timers gebruikt.
De cijfers op de display zijn zilverkleurig, display is een reversed LCD.
Ik blijf er wel bij dat de âstandaardâ display variant vele malen beter afleesbaar is,âŠmaar zwart heeft dat speciale effect op het horloge.
p.s de letters op de horlogekast zelf zijn een beetje zandkleurig, maar dan met een extra tintje geel er in.
Groeten,
Marijn
dreski Schreef:
Wat voor mij één van de meest functionele G-Shocks
is is de G7710.
Hij is heerlijk licht. Heeft een weeknummer
aanduiding. De alarmen kun je instellen voor
werkdagen, een dag of het weekend.
Wat vet! Maar meer functies die ik op een desk-Casio zou verwachten.
Verder
is het contrast van de display ook in 5 standen
aan te passen voor een goede afleesbaarheid.
Vetcool!
dreski Schreef:
Marijn2 Schreef:
@ Dreski, dat is precies de G shock die ik
gebruik!
Heb ik toen op aanraden van jou gekocht toen ik
opzoek was naar een horloge die nadat de
countdowntijd verstreken was verder ging met
timen
op een tweede ingestelde countdown tijd.
Er is voor iedereen een ideale G-Shock.
Het
zoeken kan alleen soms heel lang duren maar daar
hebben we fora voor.
Een auto-repeat van de timer is de enige functie die ik mis op mân Riseman.
ddmus Schreef:
Draag mijne mischien wel (onbedoeld) het meest van
al mijn klokjes. Als vader van 2 jonge jongens heb
ik vaak een stevig âstoeiâ horloge nodigDe GW2500B is daarnaast klus,sport,kook, vakantie
en casual horloge. Door de multiband ook altijd op
tijd.http://i767.photobucket.com/albums/xx311/didymush/
watches/gshock/P1070743Medium.jpg
Praktisch, krijgen je jongens ook geen blauwe plekken door 't G-shock rubber. Maareh, die van jou heeft wel een stalen kast
Wat is een desk Casio??
Bedankt Dreski en Marijn.
Ik heb zojuist de 7710 ook maar besteld. Toch wel een mooi ding.
Ik hoop dat ik hem niet te klein ga vinden.