Gaan we voor de toekomst?

Nou… nee.
Een horloge is een sieraad , voor mij althans.
De perfectie van de dial en wijzers moet een lust zijn om naar te kijken. De perfectie van de afwerking van de case… alles draagt bij aan deze beleving.
Een schermpje met wat pixels heeft mi hiermee niets te maken.

4 likes

image

image

Bovenstaand is maar een grapje hoor…:hugs:

Ik denk dat wij voorlopig nog geen uitstervend ras zijn. Pols-gadgets worden veelal gedragen door mensen die er naast tijd aflezen een secundair doel mee hebben.
De meerderheid in de grote wereld draagt een horloge gewoon om de tijd af te lezen.

Ik denk wel dat solar technologie een groter deel van de markt zal gaan veroveren, immers diezelfde meerderheid die een horloge draagt om de tijd af te lezen, is denk ik ook geïnteresseerd om dat met zo min mogelijk zorgen te doen.

Mijn vriendin draagt overigens sinds 2 dagen een Fitbit om haar rechter pols, ik hoop maar dat ze daar uiteindelijk een gelukkiger mens van wordt…:pray:

4 likes

Yep

Wij (zeg maar iedereen die nu boven de dertig is) zijn de laatste generatie die opgroeide met de noodzaak van een horloge (en zelfs van de huidige dertigers weet ik dat niet zeker). Dus voor de generatie die nu komt is het in ieder geval minder vanzelfsprekend om een horloge te dragen.

Blijkbaar is het nogsteeds niet een uitstervend fenomeen.

Als je bij de AD jaren op een wachtlijst moet staan.

Dat een Seiko alleen al afgelopen jaar zo’n 35-40 nieuwe versies uitgebracht heeft.

Je zo’n smart ding aan je andere pols kunt dragen en nog altijd een polshorloge aan de andere kant kunt hebben. (zo kun je wel van de overige funties gebruik maken buiten de tijd op een smart watch)

Er komen hier op het forum dagelijks nieuwelingen voorbij.

Och en replica’s daar heeft niemand last van. Als je een echte niet kunt betalen loopt het “merk” ook niets mis. Ze zijn toch niet op voorraad. Maar om ze als echt te verkopen en winst te maken dat is een ander verhaal. Als iemand van 16 met een echte loopt, wordt toch wel geconcludeerd “dat is een nepper zeker?”

Een aangenaam en gezond forum jaar gewenst iedereen.

4 likes

Ik denk dat smartwatches het de komende jaren nog niet gaan worden.

Als eerste valt de verkoop voor als nog tegen. Ja apple schreeuwt van de daken dat ze fantastische aantallen verkopen. Maar als je die aantallen afzet tegen bijvoorbeeld telefoons dan zie je dat ze in verhouding maar een paar smartwatches verkopen. Zelfde geld voor samsung en dat zijn de twee grote spelers van dit moment.

Daarnaast ken ik niemand die na een aantal maanden nog echt heel enthousiast is over zijn smartwatch.

1 like

Hieruit blijkt dat met een Einzeiger ala MeisterSinger prima te leven valt…:sunglasses::+1:t4:

1 like