Gaan we weer voor de grote horloges

Ik draag al jaren allerlei maten door elkaar.
Ik heb grote horloges (meister pilot chronoscope) en kleine (vierkant schrootmoeder ding).
Kan niet zeggen dat ik een voorkeur heb voor groot of klein, al draagt klein vaak wel comfortabeler.

2 likes

Jammer dat er een mini calibertje inzit, datumvenster- en subseconde-positionering kloppen niet…
Deze als eerste laten gaan.

Klopt. Waarbij de constraints van het uurwerk door slim ontwerp beter weg gemoffeld zijn dan vele Swatch groep horloges doen, met vergelijkbare diameter. De plaatsing van tekst en het verdelen van de wijzerplaat in sectoren maken veel goed. Ik zou het nu niet meer kopen, maar vind het nog steeds een mooi horloge binnen die caveat.

Ligt mooi op de pols :grin:

1 like

Nee. Die tijd heb ik gehad. Bij aankoop nu maximaal nog 40 mm. Bij heel speciale modellen 42. Groter niet. Wat ik nog groter heb draag ik nog wel in de afwisseling.

Of gewoon een grote…… polsomtrek :smirk:

Ik draag momenteel geregeld 36 tm 39 mm wat mij meer dan prima bevalt,heb een aantal Tissots en Longines weggedaan vanwege de 42 mm maat en deze op mijn kleinere pols gewoon niet lekker zaten,zelfs in mijn huid prikten van mijn hand.

:person_shrugging:

Afhankelijk van zoveel dingen. Nontopic.

Zolang t horloge maar niet uitsteekt kan imho.

1 like

Ja, da’s ook mijn regel. Als de lugs uitsteken buiten de polsbreedte, begint het kolderiek te worden.

2 likes

De vorm van de lugs is ook belangrijk.
Waar ik me aan stoor, zijn lugs die boven mijn pols zweven.

1 like

ZEP OG wordt niet voor jou dan.

Dit effect stoort me dus, al zijn zowel diameter als dikte best bescheiden.

Bij de nieuwere generaties van hetzelfde model is dat beter:

1 like

Klopt, helaas hebben die ook een A387… Het enige excuus dat ik nog heb om daarvan weg te blijven is dat het niet de makkelijkste uurwerken in onderhoud zouden zijn.
(En neen, je hoeft dat argument echt niet onderuit te halen…)

1 like

Nee jong, zo’n pareltje onderhouden kost je €750. Goedkoop in vergelijking met een Omega, maar voor dat geld heb je een leuke Seiko.

Moest even de A387 opzoeken. Toch wel mooi.

Wel een grote besparing natuurlijk, dat je praktisch bent uitgespeeld na je aankoop.

2 likes

Nee.