Gaat er nog iemand naar Basel?

Ik ben nog nooit op de beurs geweest, maar zit een beetje met de gedachte te spelen om er dit jaar maar eens naar toe te scheuren. Het is volgens de routeplanner “maar” 700 km… Vrijdag avond weg, ergens in de buurt tukken, zaterdag beursdag & zaterdagavond weer thuis…

Zijn er nog andere liefhebbers die plannen hebben om er naar toe te gaan of uit ervaring kunnen adviseren of zo’n trip de moeite waard is ?

Groet
Mark

Mijn beste,

Begin van het jaar opperde Hans, alias ‘Kreuzen 1’ het idee om met een door hem te huren autobus naar Basel te rijden.
Daarna niets meer van dit plan vernomen.

Hans, hoe staat het ermee. Of liever: hoe laat vertrekt de bus richting Basel.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Mark, hou er rekening mee, dat tukken in de buurt erg duur is of voor een redelijke prijs bijna niet meer te vinden, aangezien alle exposanten en vaste bezoekers al lang gereserveerd hebben.

Slapen in de buurt zal in de auto worden want alles zit propvol. Misschien als je nog enkele honderden Euro’s voor een nachtje wil uitgeven dat je dan nog geluk hebt.

Zelf ga ik ook nog, maar weet nog niet precies welke dagen.

Ik ga een paar dagen. Maar wel met het vliegtuig, retour was het vorige week maar 119 euro. Daar ga ik niet voor rijden. Een hotel heb ik uiteindelijk in Solothurn genomen, dat is op 40 km. Dichterbij kan nog wel en voor redelijke prijzen maar dan zit je in de Zuid-Duitse bergen en doe je er toch veel langer over om naar de beurs te rijden.

ik kreeg geen reactie van het forum dus ben ik gestopt met de organisatie gr hans

Henrik, en alle anderen die vanuit een Zwitserse plaats met de trein naar Basel gaan:

er zijn speciale tarieven voor de trein inkl. tram in Basel en entree. T scheelt niet veel, maar toch!!

Misschien ga ik ook ('t is maar een urrtje rijden voor mij)

Goede tip! Maar ik heb een auto gehuurd. Of kan ik die volgens jou beter laten staan Maurits?

Parkeren in Basel is tijdens alle beurzen vrijwel onmogelijk. Tijdens de meeste beurzen hebben ze ergens buiten de stad parkeerplaatsen met shuttle-service voor een redelijk bedrag. Gewoon de borden volgen.

Met de trein van Solothurn naar Basel duurt 50 min met overstappen in Olten (altijd één min. over het hele uur) Dan de tram (die puilen altijd uit) ca. 10 min.

Met de auto rijd je ca 45 min (als je niet in de file zit, met file 1,5 uur :slight_smile: ) en dan nog de parkeerplaats vinden en op de shuttle wachten etc.
Maar je bent iets vrijer.

Ik weet niet hoe lang iedereen gaat, maar er zijn ook weekkaarten te krijgen, kan allemaal op de website gekocht en meteen geprint worden net als de dagkaarten, hoef je niet in de rij te staan bij de kassa
Als je met de trein gaat geen dagkaart nemen, want dankzij het kombiticket spaar je 10% op de entree.

http://www.baselworld.com/go/id/ss/lang/eng/ Gele button rechts boven online-ticket

Jürgen Schreef:

Slapen in de buurt zal in de auto worden want
alles zit propvol. Misschien als je nog enkele
honderden Euro’s voor een nachtje wil uitgeven dat
je dan nog geluk hebt.

Zelf ga ik ook nog, maar weet nog niet precies
welke dagen.

Juist de dure hotels zitten zo’n beetje het eerste vol, directies en dergelijke zitten daar. Ik heb gelukkig nog een hotelletje in het centrum van Basel en kan vanaf daar met de tram naar de beurs. Verder ga ik met het vliegtuig ernaar toe.

misschien is een nederlandse meeting ergens tijdens een lunch een idee ? zou wel super zijn om elkaar in het Zwitserland te ontmoeten. Ligt natuurlijk even aan de dagen dat iedereen gaat.

Goede info! Ik ga met de auto anders huur ik voor niets en ik heb het niet zo op OV.

Lijkt me een leuk idee. Ik ben er het hele weekend.