Zelf ben ik in het gelukkige bezit van een Casio F91-W. Kek klokje maar het alarm komt met de beste wil van de wereld niet over de piep in mijn oren heen. Daar wordt ik dus niet wakker van.
Omdat iedereen een G-Shock in de collectie hoort te hebben overweeg ik een GW-M5610BB-1ER of DW-5600BB-1ER. Nu is mij vraag aan jullie of het alarm op deze G-Schocks wel een bruikbaar volume heeft.
Het alarm van een non solar G is iets luider dan van een solar. Een GW heeft dan wel weer het snooze alarm, een paar keer herhaald zachter alarm kan effectiever zijn.
Als ik met een G-Shock om mijn pols slaap hoor ik het niet altijd meteen, liggend op het nachtkastje wel. Als je een diepe slaper bent zou ik er niet 100 procent op vertrouwen.
Ik laat mijn wakker-word-tijd gelukkig niet van een horloge afhangen.
Maar als ik het uitprobeer overdag bijvoorbeeld tijdens werktijd dan gebeurt het regelmatig dat ik het alarm niet hoor. Anderen, zoals mijn kinderen horen het wel.
Tja, ouderdom, denk ik dan.
De Breitling B1 heeft ook een extreem luid alarm. Vergelijkbaar met de Omega X-33.
Wanneer de horloges op de pols liggen zal de Omega de winnaar zijn; op het nachtkastje zal het niet zoveel uitmaken.
Ik gebruik altijd het alarm van mijn telefoontje. Exact op tijd en maakt op den duur een vreselijk irritant geluid. Dat is dan wel erg doeltreffend.
Voor mijzelf sluit ik een horloge met alarm uit. Ik heb toch altijd het telefoontje bij me, waar dan ook.