Gaat het doek nu echt vallen voor de SKX007?

Ha, dat zou een giller zijn.

Ik snap sowieso die hype niet. Vind het een fantastische klok hoor. Een icoon zelfs.
Maar wat ik bedoel: de 7002’s zijn relatief gezien geen drol waard en zelfs de 6309 turtle variant zit een beetje op het niveau van deze 007J. Toch ook een ander icoon, inmiddels 30-40 jaar oud en zeldzamer.

2 likes

Even dit topic afstoffen; ik heb nog geen Pepsi in mijn collectie en door die verhalen over de 007/009 begin je toch trek te krijgen om maar gewoon een nieuwe 009 te kopen “nu het nog kan”.

Nu heb ik al even gekeken op internet en de goedkoopste aanbieder die ik vond heeft zowel de 007 als de 009 helemaal gloednieuw in de stickers met doos/papieren, garantie en inclusief verzending op stalen jubilee voor 185 euro. Is dit een goede prijs of weet iemand nog een scherpere prijs voor een full-set op staal?

2 likes

Dat is een hele goeie prijs.
( op rubber? )
Kom maar op met de link.

Grt.

Hoi Drex,

op rubber gaan ze voor dezelfde prijs. Dacht zelf dat rubber goedkoper zou zijn maar blijkbaar is de voorraad zo laag dat ze die voor dezelfde prijs als staal kunnen aanbieden.

1 like

Heb je een link?

En opschieten een beetje :joy:

1 like

Jezus Jaap_Wim, moet ie nog goedkoper? Pakken man als je wilt en nu het nog kan…

2 likes

Ik heb ook 185 incl verzenden betaald. Voor de skx009 op jubilee. EBay verkoper uit de UK. Watchhouse of iets dergelijks.

Ik vind dat een scherpe prijs! Zou het lekker doen!:slight_smile:

Wat een fraaie klok @marnixmoed

1 like

Alle eer aan Rob van monsterwatches :blush:

De SKX007 was m’n eerste automatische horloge en blijft in dat opzicht altijd een speciaal plekje houden :blush:

Ik denk er dan ook over om er binnen afzienbare tijd een terug aan te schaffen …

1 like

Nu t nog nieuw kan :wink:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

Want? Bron?

Voorlopig heeft niemand hier een harde bron gegeven voor het verhaal dat productie zou stoppen. Allemaal horen-zeggen-verhalen waar dit topic op gebaseerd is. Dus, om een bron van het tegenverhaal te vragen is raar.

Externe ruis zeg ik. Allemaal speculatie op diverse fora aan de hand van bovenstaand artikel.

Blijkbaar gaat de skx007 er dus nog niet uit maar Monster wel :confused:

Het is inmiddels een lange draad. Maar als je 'm doorleest, zie je dat ik in ieder geval twee bronnen noem. Hierbij meld ik ook dat ik in een van de twee gevallen, de informatie niet uit eerste hand heb, maar van een WUS-lid dat een Seiko-medewerker heeft gesproken tijdens Baselworld. De andere bron is een Seiko AD. Dus toch niet zo heel raar dat ik hiernaar vraag, lijkt me.

Verder is dit forum, volgens mij, een plek waar horlogeliefhebbers komen om meningen uit te wisselen en informatie te vinden over horloges. Veel mensen vinden het fijn als deze informatie betrouwbaar is, of in ieder geval onderbouwd wordt. Het internet is immers voor 90% gevuld met totaal waardeloze ‘nonformatie’. Vandaar dat een onderscheid tussen onderbouwde mening, feitelijke informatie en ‘zomaar een opmerking’ imo wel degelijk van belang is voor de kwaliteit van een topic.

Overigens heb ik verder geen enkel belang bij het stoppen, terugschroeven van de productie of nóg 20 jaar doorproduceren door Seiko van de SKX. Zou het persoonlijk alleen jammer vinden, om in mijn OP genoemde redenen.

1 like

Kijk, dat vind ik dus waardevolle info, met bron.
Hoop Rob binnenkort weer te spreken en zal 'm eens even ‘doorzagen’ over de SKX en het Monster. Damn, moet ik er nou toch nog gauw een Monster bij gaan kopen? Heb ook nog twee Turtles en een 5 in aantocht… Houdt dit dan nooit op?!:scream::wink:

2 likes