Gaat Omega zijn prijzen verhogen in Maart?

Vanmorgen heb ik op een engels forum gelezen dat in de UK de prijzen omhoog gaan met 9%. Geld dat ook voor de rest van Europa?
Bron;
http://forum.tz-uk.com/showthread.php?390551-Omega-Price-Increase-heads-up

Lijkt me deels in ieder geval ook wel een reactie op de lage koers van de pond tegenwoordig.

Ja de daling van de pond heeft de horloges in de UK erg goedkoop gemaakt, dit heeft voor hele mooie verkoopcijfers gezorgd daar. De merken hebben dit een tijdje gelaten om de dalende verkoopcijfers te compenseren, maar het is niet goed als er grote prijsverschillen zijn tussen werelddelen bestaan dus dat wordt gecorrigeerd. Zal niet veel zeggen over wat ze met de prijs gaan doen in de eurozone.

ze verhogen de prijzen voor de servicebeurten… niet de horloges zelf …

https://uhrforum.de/omega-aendert-service-preisstruktur-t296902

Voor sommige ook verlaagd

1 like

Verloop van de eur/chf voorspelt niet veel goeds

Ja klopt, maar de vraag is of ze het zich kunnen verantwoorden daarvoor te corrigeren met de dalende verkoop. Plus, de afgelopen jaren zijn de prijzen sterk gestegen, dus er is al een behoorlijke marge met de huidige prijzen.

De marge is er altijd al geweest en zal ook blijven. Het is natuurlijk ook de marketing die bepaalt. Er is behoorlijk concurrentie in dit segment dat juist de prijs laat steigen. In vergelijking met Rolex, die is vorig jaar met 7% ongeveer gestegen. Dan kan Omega niet achterblijven (lijkt mij).
Maar laten we hopen dat de geruchten onwaar zijn, anders moeten we nog langer doorsparen voor een mooie klok.

De GBP is volgens mij ook weer aan het stijgen of aan het stabiliseren.
Zakte naar iets van €1,13 en staat nu weer op €1,18

Je zou ook kunnen stoppen met het kopen van Omega’s en je te laten piepelen door die Zwitsers.

2 likes

Top advies. Allemaal aan de Seiko?

Sinn, laco, seiko, mk Ii, genoeg micro brands en merken elders te vinden. En genoeg swiss made die niet zo absurd duur zijn.

De prijzen zullen blijven stijgen totdat de omzet, prijs x hoeveelheid, daalt. En ik zal me ook nog wel laten piepelen hoor. :grinning:

die paar procent maken weinig uit. Als fabrikant moet je nou eenmaal bepaalde valutaschommelingen incalculeren dan wel afdekken. De sprong van 1,20 naar 1,00 twee jaar geleden was wel echt heftig.