Horlogeforum editie 2014?
ticothijs82 Schreef:
Tom Koerts Schreef:
Nog een paar nieuwtjes
- Prijs wordt genoemd van 80 euro
- 19 ‘jewels’
- 17 patenten op het uurwerk
En een onderhoudsinterval van 20 JAAR!!!
Totale madness :}
Indrukwekkend!
Frans53 Schreef:
Tom Koerts Schreef:
Kijk eens een paar posts hierboven. Na die tijd
ben je m wel beuJa ik las het net nadat ik gepost had…
20 jaar… jeZus wat een end.Ik hoef 'm dus niet te kopen want het genot van
het weg brengen
en ophalen naar en van een servicecenter zal ik
waarschijnlijk
nooit smaken.
Da’s toch het leukste van horloges verzamelen, jeafgeragde horloge wegbrengen en weer als nieuw
ophalen…
(neem me maar niet serieus want ik spoor niet)
Zal je vertellen dat ik dat ook wel een beetje heb. Was zelfs een van mn eerste gedachtes
Bedankt voor de info Tom. Ik loop nog niet warm voor de designs, maar met die techniek moet ik er hoe dan ook een hebben. Geweldig!
Tom Koerts Schreef:
Frans53 Schreef:
Tom Koerts Schreef:
Kijk eens een paar posts hierboven. Na die
tijdben je m wel beu
Ja ik las het net nadat ik gepost had…
20 jaar… jeZus wat een end.Ik hoef 'm dus niet te kopen want het genot van
het weg brengen
en ophalen naar en van een servicecenter zal ik
waarschijnlijk
nooit smaken.
Da’s toch het leukste van horloges verzamelen,
jeafgeragde horloge wegbrengen en weer als nieuw
ophalen…
(neem me maar niet serieus want ik spoor niet)
Zal je vertellen dat ik dat ook wel een beetje
heb. Was zelfs een van mn eerste gedachtes
En dan ben jij nog een jonkie (hihi)
Ik heb de persconferentie bekeken op het werk vandaag en die zwarte uitvoering is wel het mooiste met een optische look aan de achterkant… Mooie techniek met 5 modules van ieder 10 onderdelen. 51 onderdelen in totaal. Echt heel weinig. Hele mooie innovatie dit. Kan niet wachten tot oktober om ze in het echt te bekijken.
De modellen worden hopelijk wel wat mooier inderdaad.
Ik vind het model in de OP nog best te pruimen. Hoop wel dat ze er een lederen bandje aan hangen, heb niet zo veel met die plastic bandjes. Ben benieuwd naar de hoogstwaarschijnlijk vele uitvoeringen.
prachtig dat swatch niet stilzit, maar persoonlijk heb ik er weinig mee. ik ben al niet echt fan van hun gekleurde kunststof kasten. en dan zo een volautomatisch geproduceerd uurwerk 
dat ie af fabriek door de computer optimaal afgesteld wordt is natuurlijk een geweldige prestatie, ik vind t juist de charme van wat handwerk en dat t nog getuned moet worden juist leuk aan n mechanische klok. de soul van t mechanische uurwerk raakt door deze ontwikkeling n beetje verloren.
wat ik me ook nog afvraag… na 20 jaar n service… betekent dat niet n nieuw uurwerkje in de kast? ik bedoel, als alles vastgelijmd en gelast zit, lijkt t me lastig om em netjes te (de)monteren.
Sistem51’s movement is made entirely of ARCAP, an alloy of copper, nickel and zinc with exceptional anti-magnetic qualities. And since all movement components are hermetically sealed within the case, no moisture, dust or foreign objects can interfere with its operation. The resulting inner peace guarantees the movement a long, serene life and enduring performance.
Gaaf dat de robotica blijkbaar inmiddels zo ver is dat ze iets dat zo klein en pietepeuterig is toch foutloos in elkaar kunnen zetten. Het lijkt mee een goede ontwikkeling dat dit kan, hoewel het de gevoelswaarde van een automaat wel minder maakt. Voorlopig blijven ze vast ook op de ouderwetse manier mechanische uurwerken maken, maar dat zou wel eens flink minder kunnen worden als dit aan slaat.
Het is eigenlijk allemaal nog heel groot deze nieuwe techniek, de techniek achter microchips in quartz klokken is veel geavanceerder en vele malen kleiner 
Het is zeker een leuk uurwerk hoor, maar als het om geavanceerde techniek gaat moet je de quartz klokjes niet vergeten
Leuke techniek, maar wat een verschrikkelijk lelijk horloge…
maardein Schreef:
Gaaf dat de robotica blijkbaar inmiddels zo ver is
dat ze iets dat zo klein en pietepeuterig is toch
foutloos in elkaar kunnen zetten. Het lijkt mee
een goede ontwikkeling dat dit kan, hoewel het de
gevoelswaarde van een automaat wel minder maakt.
Voorlopig blijven ze vast ook op de ouderwetse
manier mechanische uurwerken maken, maar dat zou
wel eens flink minder kunnen worden als dit aan
slaat.
Eigenlijk is het best raar als je er over nadenkt. Door de technologie kunnen ze nu een uurwerk machinaal maken met de precisie die grenst aan een quartz uurwerk die eigenlijk de techniek in zich herbergt van 60 jaar geleden. Straks worden automaten nog goedkoper in productie en krijgen we weer een quartz revolutie. 
Plastic prul…
PlummerNL Schreef:
Plastic prul…
Een zeer goed onderbouwde en mooie objectieve constatering.(td)
Het staat ook een beetje haaks op je signature.
PlummerNL Schreef:
Plastic prul…
Maar met mooie techniek en een eigen uiterlijk. Wat je sommige merken kunt ontzeggen…nietwaar?
Zowel het horloge als het uurwerk kunnen mij niet bekoren. Een mechanisch wegwerp horloge, als liefhebber kan ik daar niet warm of koud van worden. De oudere Swatch automaten zouden mijn voorkeur hebben, en die waren ook niet echt duur, toch?
Alleen jammer dat de kast zo lelijk is, maar dat is volgens mij een vereiste voor Swatch-horloges 
Is de beat-rate van het uurwerk bekend? Je zou 18000 bph verwachten voor zoiets.
Knappe horloges, mooie techniek. Ik draag met evenveel plezier een van mijn swatch automatics dan mijn duurdere horloges.