Niet die in je gebit, maar in de metalen sluiting v je horlogeband.
Heb n bandje v AliExpress waar helaas geen extra gaatjes in zit voor fijnafstelling. Daar is volgens mij wel plek voor. En laat nou net het bandje te strak of te los zitten met de hele schakels.
Weet iemand wie zulke gaatjes erbij kan maken en wat dat ongeveer kost?
Ja en nee. Het zal vast bestaan, maar dan moet ie én zwart zijn én de ene kant 18mm en de andere kant 20mm.
Zat eigenlijk al rond te kijken naar n ratchet-achtige tool free quick adjust clasp te kijken, maar die ik tegenkwam hebben beide kanten een even maat.
En n Makita heb ik wel, alleen niet zo n micro boortje. Ik weet niet wat de diameter is, maar de gaatjes zijn kleiner dan mijn kleinste boortje.
0.8mm heb ik net even gemeten. dat is inderdaad wel erg klein. maar het kan wel. gewoon vanaf de binnenkant boren, dan word de buitenkant niet beschadigd
Je hebt toch zeker wel een paar vrienden of kennissen die graag wat priegelen?
Met een fijn boortje in een dremel in een boorstandaartje mag dat toch geen enkel probleem zijn.
Ik kan me niet heugen dat ik voor zulk soort hobbygefrot ooit ergens een dubbeltje af heb moeten rekenen
Meestal komen ze bij mij langs voor dat soort gepriegel. Helaas heb ik niet zulke miniscule boontjes en ook niet zo een kleine boorstandaard. Ergens alleen zo een grote voor t grovere werk. Die heeft niet zo een klein klemmetjes.
Mocht je iemand weten waar ik langs kan, dan hoor ik t graag.
Boortjes van 1mm zitten in elke assortimentsdoos van een tientje.
Die kun je inspannen in een normale grote boorkop.
Boormachine in de standaard.
De band, desnoods afgeplakt, in een werkstukklem.
Een kind kan de was doen.
En voor het geval je denkt dat 1 mm te groot is …
Dit was het 1e, het beste horloge wat ik erbij pakte.
Ruimte over.
Mochten de eindjes van de betreffende springbar dan te dun zijn.
Je springbar kun je ook vervangen hé.
Het is RVS dus ik zou geen HSS boortje gebruiken maar een tungsten carbide boortje. Online makkelijk te vinden in alle maten van 0.2 t/m 3mm en kosten minder dan een €. Bij AliExpress natuurlijk nog goedkoper.
Vergeet niet een center(tje) te slaan, ander loopt je boortje weg en heb je een lelijke kras.