Tot haar grote schrik is vandaag de Gaga Milano van mijn vrouw er mee gestopt. Na een paar dagen niet gedragen te hebben, zette ze hem gelijk en wond ze hem op tot aan de weerstand, maar helaas bleef ie gewoon stilstaan. Door de glazen bodem was helaas geen enkele beweging waar te nemen in het uurwerk. De weerstand van de veer is wel te voelen, dus het horloge lijkt wel helemaal opgewonden te zijn.
Het betreft een gemodificeerd Unitas 6497 uurwerk. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn? En weet iemand een betrouwbaar adresje in omgeving Utrecht of Den Bosch waar ze dit zouden kunnen fiksen? (Ik heb het horloge via Internet gekocht in Duitsland en niet zo veel zin om het daarheen te sturen.)
Geen suggestie voor een horlogemaker in die regio, maar heb je/zij al geprobeerd om het horloge heen en weer te bewegen in de draairichtigen van de balans?
n.b. het verbaasde mij trouwens dat er geen fijnafstelling op de balansbrug aanwezig is.
Even een update: heb het horloge vorige week bij Nico Rijsman in Culemborg gebracht. Vandaag kon ik het alweer ophalen! De balanskloof is door Nico vastgezet, en het horloge is afgeregeld en loopt weer als een zonnetje. Dit alles voor een zeer vriendelijk prijsje van 15 euro.