Gang reserve begint korter te worden. Tijd voor service?

De gangreserve van me horloge wordt steeds korter. Als hij niet voldoende is opgewonden loopt hij niet goed. Veelal te snel. Als ik hem voldoende is opgewonden dan loopt hij weer goed. Tijd voor service? Waar kan het aan liggen? En zal het duur zijn?

1 like

merk, bouwjaar?

1 like

Lijkt mij verstandig voordat er meer versleten/beschadigd is.

1 like

dat zijn de typische kenmerken dat het tijd is voor andere olie lijkt me!

1 like

Rolex, denk voor het laatst geservice 6-7 jaar. Misschien langer

1 like

tijd dus!

1 like

Mijn eerste reactie is: goed opwinden 1 week lang en dan de amplitude en gangreserve goed bekijken. Wanneer dat goed wordt, is het gewoon het opwind-tekort, waardoor de veer geen spanning houdt.

Mijn definitieve reactie luidt dan ook: eerst het voorgaande, daarna naar de horlogemaker met je
horloge, i.v.m. dan andere, ernstigere oorzaken van het opgetreden gangreserve - c.q. amplitude-euvel.

MvG,
JB
:+1:

1 like

Heb een week goed opgewonden. Op de pols loopt hij goed Maar begint na 12 uur liggen achter te lopen.
Dure service?

1 like

hangt ervan of of je het bij Rolex zelf laat doen of bij een onafhanelijk uurwerkmaker. Bij Rolex denk zo tussen de 4 en 600 euro! Deskundigen correct me if i’m wrong!

1 like

Bij Rolex zelf reken maar op een flinke rekening, ik zou een goede onafhankelijke horlogemaker zoeken (die aan Rolex onderdelen kan komen)
En de prijs zal sterk afhangen of er onderdelen versleten zijn en vervangen moeten worden, maar zou ook heel goed kunnen dat alleen schoonmaken en opnieuw oliën voldoende is, daar moet je een beetje geluk mee hebben.
Laatst een gmt met 3185 uurwerk gehad die erg beroerd liep maar alle onderdelen waren nog perfect en na een schoonmaakbeurtje liep die weer als een zonnetje.

1 like

als je me die weet zijn, graag zijn adres!!

1 like

Mogguhs Kenleaf,

Helemaal geen [te] dure service hoor, da’s het goede nieuws van deze morgen.
Gewoon naar Jan Ubels in Bredevoort, niet te duur, wel 'n heel goed vakman.

Hierbij de link naar deze horlogemaker, Kenleaf --> http://www.klokken-ubels.nl/

MvG,
JB

1 like

http://www.klokken-ubels.nl/