Gang reserve seiko 5 maar 11/12 uur

Hoelang moet de gangreserve zijn van een seiko 5(snk131k1),als ik hem op neerleg dan gaat hij ongeveer maar 11/12 uur mee daarna is het fgelopen is dit normaal,hij is net 2mnd oud.mvg remco

Is denk dat het een 7S26 uurwerkje is, die moet toch minimaal 40 uur reserve hebben. Ik heb een Seiko 5 die haalt de 48 uur.
Hoelang draag je het horloge voordat je hem weglegt ?

ik draag de horloge heel de dag.maar moet wel zeggen dat het alleen bij bv halve dag dragen is.draag ik heb heel de dag tot ik naar bed gaat dan gaat het wel goed.

Dan lijkt me niets mis met je horloge. Je hebt dan gewoon nog niet genoeg reserve opgebouwd denk ik. Als dat je draag patroon is dan is een automaat mischien niet zo handig.

normaal draag ik hem heel de dag,dus dan komt het goed.

Mooi voorbeeldje v post die gaan over of quartz of mechanisch nu beter is enzo. Hangt dus maar helemaal vanf hoe ie gebruikt wordt.

normaal gebruik ik hem elke dag,maar heb een andere horloge ppk vaak om en opeens merkte ik dat de gang reserve gewoon weinig was maar is gewoon eigen schuld de horloge zegt gewoon draag mij anders kap ik er mee…en ik luister graag naar hem dus gaat niet meer af.