Ik heb een Tag heuer aquaracer automaat, calibre 5. Deze Tag is nog maar 3 maand oud. Die heb ik vorige week laten vallen (ja, stom, maar kan gebeuren). Nu is echter de gangreserve maar een paar uur meer. S’avonds voor het na bed gaan doe ik hem af en s’morgens weer om, maar sinds ik hem heb laten vallen staat hij s’morgens stil. Ook al s’nachts om gelaten, maar helpt ook niet. Even bewegen en hij doet het weer. Wie heeft er een idee wat defect zou kunnen zijn en wat mij dit gaat kosten?
Ik zou denken aan 2 dingen. Ik ben absuut geen kenner op het gebied maar als hij geen gangreserve meer heeft lijkt het me dat de rotor beschadigd is en niet meer draait. Je kan hem dus wel nog opwinden met de hand dat doe je tot hij begint te lopen maar je als hij daarna door beweging niet meer op spanning komt dan is het snel over met de pret.
Edit: beter lezen, hij doet het wel met beetje beweging. Ik zou gewoon horloge laten nakijken dan, en zou niet weten wat er dan kapot is.
Aangezien het horloge nog maar 3 maanden oud is zou ik gewoon terug gaan naar de juwelier en daar met de billen bloot gaan. Gewoon even eerlijk vertellen wat er gebeurd is en mogelijk zal de juwelier even voor je kijken. Misschien is het een reparatie van niks. Dit geeft later denk ik de minste problemen als er nog eens voor iets aders aanspraak op de garantie gedaan moet worden…
Dan zou ik het gewoon inleveren onder garantie. Mogelijk zat er al iets niet goed in het uurwerk. Horloges krijgen wel vaker klappen ter verduren tegen deurposten, klinken etc. Dat “moet kunnen” mijns inziens. Als er geen duidelijke schade aan de buitenkant zit, zal de val niet zo heel erg zijn geweest.
Shit man. Ik heb hetzelfde gehad met een gebruikte via chrono 24. Via juwelier opgestuurd naar Tag Heuer en nog onder garantie gerepareerd.
Als ik aan de kroon draaide om op te winden hoorde en voelde ik de rotor meedraaien soms.