Gangreserve Eta C01-211

Hallo allemaal,

Mijn Roamer laat nog even op zich wachten, maar bloed kruipt waar het niet gaan kan dus heb ik recent bij SC een Tissot PRC200 met daarin het nieuwe Eta C01-211 caliber gekocht, een rechtstreekse copie van het Lemania 5100 caliber.

Maar nu komt het, in vergelijking tot mijn Certina DS Podium chrono met Valjoux 7750, heeft dit horloge amper gangreserve? Ik had het horloge volledig opgewonden, volle dag gedragen, s,avonds om 22.30 afgedaan, in de ochtend van 7.30 tot 10.00 gedragen,en toen ik het horloge om 18.00 weer wou dragen bleek dat hij stilstond op 13.45 ofwel 3 uur en 45 minuten na laatste draagmoment? Zelf heb ik het idee dat de rotor niet zo lekker soepel gaat als bij mijn 7750, met de bekende “wobble”. Betekent een wat zwaarder draaiende rotor automatisch minder opwinding van de veer? Of is dit typisch iets voor dit uurwerk? Alvast dank voor jullie reacties.

Eerst even iets recht zetten, de ETA is geen copie van de Lemania, maar er zijn veel overeenkomsten in constructie en materiaal gebruik (waaronder kunstof).

De gangreserve zou 45 uur moeten zijn.

Als je daar dus bij lange na niet in de buurt komt, zal je terug moeten naar de leverancier. Ik neem aan dat je nog garantie hebt.

Ja, horloge is 3mnd jong dus nog vol in de garantie, afgelopen middag contact gehad SC en het horloge gaat volgende week terug naar Tissot.

Dus nog even terug naar mijn Certina DS 7750. Ook geen straf :slight_smile:
Zijn er ook forumleden die ervaring hebben met het c01 211 caliber?

Nee, geen ervaringen met de C01… Heb hetzelfde wel eens gehad met een Longines met Valjoux 7750. Schijnt te kunnen gebeuren, ook bij een nieuw horloge. No worries!

Marco007 Schreef:

Ja, horloge is 3mnd jong dus nog vol in de
garantie, afgelopen middag contact gehad SC en het
horloge gaat volgende week terug naar Tissot.

Dus nog even terug naar mijn Certina DS 7750. Ook
geen straf :slight_smile:
Zijn er ook forumleden die ervaring hebben met het
c01 211 caliber?

Sterkte!

Marco007 Schreef:

Ja, horloge is 3mnd jong dus nog vol in de
garantie, afgelopen middag contact gehad SC en het
horloge gaat volgende week terug naar Tissot.

Dat zal dus wel goed aflopen. Laat t.z.t. eens weten wat je ervaringen met dit uurwerk zijn, hebben we denk ik nog weinig over gehoord.