Gangreserve Longines Hydroconquest kort!

Beste forumleden,

Eind september een mooie Longines Hydroconquest gekocht, maar totaal niet tevreden. Al vrij snel bleek dat de opgegeven gangreserve bij lange na niet werd gehaald, en dat hij te snel liep.

Onder garantie gerepareerd, nieuwe wijzers en nog wat dingen. 6 weken kwijt geweest. Nu heb ik hem weer effe en liep hij afgelopen zondag ineens 20 minuten achter, en zojuist is hij weer na 8 uur liggen stil gevallen.

Is dit normaal? Kan nu weer terug ermee. Baal ervan, is dit een miskoop of gewoon domme pech en een maandagochtend model?

Ik draag het horloge dagelijks en beweeg redelijk veel.

Groet,
Lucas

Tja, nog steeds ver van wat het zou moeten zijn. Terug en vragen om een ander exemplaar. Reparatie heeft kennelijk geen zin gehad.

Een nieuw horloge dient probleemloos te functioneren en het genieten dient voorop te staan.

Als er na de eerste reparatie nog steeds problemen mee zijn, zou ik een deel van het vertrouwen en de lol van de aankoop ook aardig hebben verloren. Dat is heel vervelend:( Je verwacht als consument vertrouwen te kunnen hebben in een merk als Longines, Dit merk staat al decennia lang voor topkwaliteit,

De verkoper dient in de gelegenheid te worden gesteld om de problemen te verhelpen, Misschien heeft men net niet genoeg aandacht gehad voor details tijdens de eerste reparatie. Een probleem als gangreserve of niet gelijk lopen zou bij het controleren toch al gauw naar boven moeten zijn gekomen?

Ik heb hier eerder gelezen dat pas na de tweede reparatiepoging kan worden gevraagd om een gehele vervanging van het horloge. Zomaar een nieuwe krijgen is zeker geen vanzelfsprekendheid.

Er zijn vast forumleden die hier gedetailleerdere info over kunnen geven.

Veel succes bij het vinden van een oplossing. Ik hoop dat je snel weer kunt genieten van jouw nieuwe horloge.

Gr Ron

ouch… de uurwerkjes die ze gebruiken zijn normaal best betrouwbaar. toch weer teruggaan. suc6!

Is wel pech, maar kan gebeuren…

Gewoon mee teruggaan… zo lang je garantie hebt, er gebruik van maken. Ten slotte het je er voor betaald!

Suc6