Ik heb een Omega Speedmaster Reduced met een gangreserve van pak hem beet 42 uur. Wanneer ik deze volledig opwind, dan haalt hij dat ook. Maar ik merk dat wanneer ik hem een paar dagen draag en dan even niet, dat de gangreserve minder is. Zou is hij bijvoorbeeld na 24 uur alweer stil.
De juwelier zegt dat het komt doordat ik overdag niet zo’n heel actief bestaan heb. Als in kantoorbaan en daardoor te weinig mijn horloge beweeg.
Als het uurwerk volledig handmatig is opgewonden en daarna gedragen ( zeg een 3 dagen) dan zou het gewoon zijn gangreserve moeten halen, ook als je een kantoorbaan heb.
Er is iets niet correct in de automatische opwinding denk ik.
Het is niet zo dat het uurwerk vanaf leeg moet worden opgewonden met je kantoorbaan, hij moet enkele de verloren veerspanning tijdens het werk terug zien te winnen in je dagelijkse beweging. Als je dat niet red beweeg je echt heeeeeeel weinig
Betekent dat dan echt dat ze een officiële service hebben laten uitvoeren of gewoon “inspected by our watchmaker”? Bij het eerste hoe lang is het dan geleden dat de service is uitgevoerd?
Dat uurwerk is toch een ETA 2890 in de basis? Ik heb nooit ondervonden dat die traag opwinden, maar misschien als je heel de dag aan een bureau zit dat het wel eens zou kunnen. Ik slaag er niet in van zo inactief te zijn alleszins