Gangreserve Rolex geen 48 uur. Valt dit onder de Rolex garantie?

Zeven topics (algemeen) in de afgelopen 9 jaar :rofl:
En dan commentaar leveren op een ander die een topic opent :see_no_evil:

Dit :+1:

2 likes

Ik weet niet of ik nog wel een Rolex wil…
25% minder gangreserve dan opgegeven…
Weet niet hoor.

ga gewoon naar de dealer man. Je hebt garantie !!! Hoezo 'sterker in je schoenen staan’
Voor wat ? Gelukkig geeft het bezit van een Rolex je zelfvertrouwen hoop ik, maar ja, de dealer heeft natuurlijk meer dan 1 Rolex, dus die spat uit elkaar van zelfvertrouwen…

Het 31-serie uurwerk heeft MINIMAAL 44 uur gangreserve. Dus 36 is gewoon te weinig en er zal wel ergens iets droog lopen / te weinig olie hebben.

1 like

:joy: :rofl:

Hand opwinden bedoelen we natuurlijk aan de kroon draaien toch hier hƩ?

Draaien tot het zwaarder gaat lijkt me. Of is het net als bij veel citizen uurwerken dat je oneindig kan draaien aan de kroon.

1 like

Denk het wel…volgens mij alleen bij handwinders dat er echt een einde komt aan het opwinden…dus gelijk een indicatie dat hij helemaal opgewonden is…

Gewoon een vraagje… maar heb je effectief opgeschreven hoelaat je je horloge neergelegd hebt om dat te zien hoelang ie mee gaat zonder opwinden?

Een tijdstip onthouden moet TS toch wel lukken neem ik aan :thinking:

1 like

Jawel. Dat wil uiteindelijk iedereen.

2 likes

Problemen kan ook in de datumverzetting zitten. Stel dat hij het horloge om 9.00 uur 50 slagen opdraait > horloge loopt daarna 36 uur en gaat de volgende dag in de avond stil staan. Dan kan dit een indicatie zijn van veel krachtverlies ( lees hierdoor stil staan ).

Ok. Je hebt gelijk. Deze…

4 likes

U kunt er ook voor kiezen om topics negeren zonder dat verder te melden. Dat zou de sfeer van dit forum wat de laatste tijd behoorlijk verziekt wordt door types zoals u ten goede komen. Kan geen topic meer openslaan zonder een druiloor die het nodig vind te zaniken. Hou es op daarmee.

12 likes

Ik weet wel of jij nog een Rolex wilt…:joy:

1 like

Air King linen dial denk ik…
…en een Sea Dweller… en… ik ga maar eens sparen

#doeslief

1 like

Edit:

Je was me voor.

38b

4 likes

@amusicar: welk horloge heb je uiteindelijk gedragen tijdens je bezichtiging? En heb je dat huis ook gekocht? :joy:

On topic: goed idee om even te bij andere Rolex dragers EN kenners vooraf om advies te vragen.

2 likes

@amusicar kan niet reageren…
Heeft tie toch luid en duidelijk gemeld :thinking:

1 like

Update

Begin deze week heb ik contact opgenomen met Gassan. Ik werd vriendelijk verzocht om het horloge met certificaat af te geven in een van de vestigingen. Zo gezegd zo gedaan, donderdagavond even tijd vrij gemaakt en langs de dealer te gaan. De aanwezige horlogemaker ging er even naar kijken terwijl ik rustig van mijn drankje genoot. Na 15 minuten kreeg ik mijn horloge terug met de mededeling dat het horloge heel erg magnetisch was. Dit was volgens hen de oorzaak waarom de gangreserve niet goed was. Een bekende oorzaak van het ontstaan van een magnetisch veld is het gebruik van een Samsung telefoon (en laat ik die nu net een hebben).

Het horloge hebben ze meteen gedemagnetiseerd en het probleem zou daarmee verholpen zijn. De amplitude was verder gewoon goed en ook was er niets drooggelopen oid. Mocht het horloge nog steeds niet goed werken dan zou het servicecenter er verder naar kijken.

Vrijdag heb ik het horloge overdags gedragen en voordat ik het om 20.00u weglegde heb ik het nog handmatig opgewind met 20 slagen (dit is voldoende volgens Gassan). Bij een minimale gangreserve van 44 uur zou het horloge tot zondagmiddag 16.00u moeten lopen. Om 18.00u keek ik naar het horloge en het liep nog steeds! In ieder geval al een hele geruststelling. Het was nu alleen nog afwachten tot hoe laat het horloge zou lopen. Het horloge is gestopt om 19.55u. Dit betekent dat het horloge 47 uur en 55 minuten heeft gelopen, dus bijna 48 uur! Nou ik ben weer helemaal blij met mijn horloge en heb weer wat nieuws bijgeleerd :slight_smile:

25 likes

Mooi, dat is een geruststelling, nog veel plezier met je mooie Rolex!

1 like