Ik merk dat de gangreserve van mijn Rolex geen 48 uur is maar rond de 36 uur. Het horloge zit nog ruim in de Rolex garantie, dus ik vraag me eigenlijk af of dit onder de garantie valt? Iemand hier ervaring mee?
Hoe oud/jong is het horloge en welk model?
Bij dragen of bij opwinden
En welk model?
Ik weet niet hoe lang die garantie is, maar als hij er inderdaad ruim in valt, lijkt het mij dat je hem gratis kunt laten nakijken.
Fabricant garandeert iets en dat geld minimaal binnen de garantie periode. De moeite waard om de verkoper eens te contacteren.
Ik gok de BLNR (zie profielfoto en voorsteltopic )
Bureaubaan?
Heb je gemeten na volledig opwinden?
Van oktober 2015, gmt 2
Bureaubaan inderdaad maar heb ook voordat ik het weg legde handmatig opgewind en toch stopte het na 36 uur.
Bijna 4 jaar… Iedere RLX dealer en ook een horlogemaker kan het horloge aan de meetapparatuur hangen en dan wordt er al veel duidelijk over de amplitude. Zou ik eerst laten doen.
Vervelend. Buiten spec en binnen garantie dus aanspraak maken op garantie.
Weet je zeker dat je hem volledig hebt opgewonden? Het hangt er een beetje vanaf hoe lang je slagen zijn, bij een gangreserve testje zou ik een keer ruim doordraaien zodat je zeker weet dat je de volle gangreserve hebt. Bij 20 korte ‘slagjes’ weet je niet of de veer volledig is opgewonden.
Dit
Wind hem ff maximaal op en dan wegleggen.
Hoor je over 2dgn wel weer
Dit heb ik inderdaad al meerdere keren gedaan. Eerst 44 lange slagen en daarna ruim 55 lange slagen maar nog steeds stopt het na 36 uur met lopen. Ik zal deze week langs de Rolex dealer gaan en kijken wat zij hiervan zeggen. Enerzijds is dit natuurlijk geen ramp maar meer irritant dat ik het horloge na 1 dag niet dragen al weer moet bijstellen (nee een watchwinder wil ik niet) maar anderzijds zou het zonde zijn als ik dit niet zou laten verhelpen als het toch binnen de garantie valt.
In ieder geval bedankt voor alle reacties.
Ik verwacht dat dit onder de garantie valt en zou zeker even langs gaan bij de AD. Niet alleen omdat je die extra gangreserve zo hard nodig hebt, maar vooral omdat de kortere reserve waarschijnlijk indicatie is van een ander probleem. Misschien is de veer nu al versleten, maar wellicht loopt er iets aan of moet er iets extra gesmeerd worden. In dat geval is een eerdere reparatie/smeerbeurt beter dan een latere.
Ja, dan is het logisch…
BLNR = Bloody Limit No Reserve.
On topic:
Idd op zo’n meter leggen en dan weet je meer.
En als het niet goed is, dan valt het vast onder garantie.
Snap dat je daar geen zin in hebt, want dan moet je hem een tijdje missen voor de service.
Succes!
Weekje of 8 tot 10 met een beetje geluk
Zonder alle commentaren te hebben gelezen zal het antwoord waarschijnlijk gewoon “Ja!” zijn. Heb je de AD al gebeld/gemaild?
Ik heb gisteren toevallig Gassan via hun website gemaild voor een half bandschakeltje tbv. mijn Pelagos en je krijgt direct een keurig antwoord. In mijn geval doorgestuurd naar het servicecenter.
En dan worden topics die gaan over “welk horloge draag ik naar kerk” aangemerkt als onzintopics. Zijn Rolex eigenaren zo onzeker, dat ze voor zo’n vraag naar het forum moeten? Kijk, als het nu 36 uur was, en de AD weigert er naar te kijken, dan kun je eens wat steun komen vragen op het forum. Maar om nu voordat je ook maar contact hebt gehad met een AD te vragen of dit onder de garantie valt… Negeeroptie maar weer aan.
Jammer zeg.
Het stellen van een (Rolex) vraag mag ook al niet meer tegenwoordig? Ik vroeg me alleen af of iemand anders dit ook heeft meegemaakt en of dit onder de garantie valt. Nu ik dit weet sta ik sterker in mijn schoen voordat ik dit aangeef bij de Rolex dealer.
Volgens mij zie ik een topic van jou met de vraag/poll “ik ga een huis bezichtigen maar welk horloge moet ik daarbij dragen?” En dan heb je het over onzekere Rolex eigenaren die een vraag op het forum stellen… hahaha…
Lekker laten kletsen joh! Uiteindelijk wil iedereen een Rolex…