Goedemiddag,
De afgelopen week heb ik mijn Seiko SKX gedragen en het is nu al een paar keer voorkomen dat deze de nacht niet helemaal doorkomt op zijn Gangreserve. Nu werk ik vanuit huis vanwege de Coronacrisis en gaf het de eerste dagen dan ook maar op het gebrek aan lichaamsbeweging. Maar het valt me op dat het juist ook gebeurd in de nachten waar ik op de dagen ervoor een wandeling (5-10km) of fietstocht (25+ KM) gemaakt heb, terwijl op andere momenten het horloge de nacht wel doorkomt zonder extra beweging.
Nu zal een fietstochtje waarschijnlijk niet zoveel gangreserve toevoegen, maar bij een wandeling had ik dat toch wel verwacht.
Voor de coronacrisis heb ik eigenlijk nooit gehad dat de SKX tijdens het dragen stil gevallen is, andere automatische horloges kan ik handmatig opwinden en hebben dit probleem dus ook niet.
Ik ga de komende week eens een andere Seiko met hetzelfde uurwerk dragen om te kijken of ik daar dezelfde problemen mee ervaar, maar is dit iets waar meer mensen momenteel last van hebben?
Ik zal maar niet vragen welke (pols)bewegingen optimaal zijn om de gangreserve van je horloge op peil te houden