Gangreserve

Mijn automaat heeft heel weinig gangreserve
Twee dagen regelmatig gedragen. Gisteren om 1600 u afgedaan en vanochtend om 1100 uur stond het horloge stil.
Het betreft een Meistersinger. Moet ik ermee terug gaan naar de AD.

Ja! Je zal hem nog kunnen opdraaien om te kijken of dit wel voor de volledige gr zorgt.

1 like

Een keer helemaal met de hand opwinden en dan kijken?

2 likes

Dank iedereen. Zal dertig slagen geven en dan kijken.

Neen niet tellen maar volledig opwinden (met Meistersinger heb ik geen ervaring wel met andere automaten en je kunt veel automaten echt wel meer dan 30 ā€œslagenā€ geven).

Automaten kun je zoveel ā€˜slagenā€™ geven als je wilt. Maar inderdaad, door draaien tot je tegendruk begint te voelen. Niet veel later stop ik ook. Ik draai nooit door totdat hij niet meer kan.

Automaten kun je normaal blijven doordraaien omdat ze beginnen te ā€œslippenā€ je kunt ze normaal gezien niet meer teveel opwinden (toch de moderne automaten die ik ken :wink:)

1 like

Dat bedoelde ik ook. Laatste opmerking ging over handwinders. Consensus :+1:

1 like

Ik dacht dat we over automaten bezig waren natuurlijk bij handopwinders stoppen als je de weerstand voelt toenemen, sorry voor het misverstand :innocent:

1 like

Dank iedereen voor de waardevolle antwoorden

Ik heb het nu gedaan en ik wacht dan even af

Nogmaals enorm bedankt

Nee misschien zit ik wel weer verkeerd en haal topics door elkaar. Is ook lastig op mijn telefoon. Dan zie je de topictitel niet meer bovenin. Of ik word oud. :wink:

2 likes

Daarom voor mij enkel maar in zeer uitzonderlijke gevallen dat ik mijn telefoon gebruik om te ā€œinternettenā€ (behalve heel soms vlug eens iets opzoeken op google maar dan nogā€¦), computer werkt vele malen prettiger :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Even kijken hoeveel slagen draaien er in het boekje staat, staat er wel in als het goed is. Meistersinger heeft een reservegang van 38 uur. Dus zou dat ook moeten halen.

1 like