Gangreserve

Dat kan natuurlijk ook. Helpt in ieder geval met het uitsluiten van de meest voor de hand liggende oorzaak. 🥷🏻

2 likes

Je test in elk geval een deel inderdaad, als met handmatig opwinden de gangreserve ook slecht is ligt het in elk geval niet aan hoeveel je beweegt :sunglasses:

2 likes

Dank iedereen

De rotor kan bijvoorbeeld te zwaar draaien waardoor hij alleen draait bij heel heftige bewegingen, of een van de wisselaars werkt niet goed waardoor opwinden maar een kant op goed werkt; er kan nog steeds vanalles mis zijn ook al windt hij wel deels automatisch op.

Maar even testen met handmatig opwinden kan aantonen of het probleem bij de veer zit, dus inderdaad wel een nuttige test.

2 likes

Ooit al eens een service laten doen?..

Ik zeg terug met dat ding; tenzij je bedlegerig bent. Toetsenbordwerk is zat om een automaat vol op te winden. Als je elke dag een workout moet doen om je gangreserve te halen deugt dat ding niet.

2 likes

Eerlijk gezegd denk ik dat het een beetje een smoes is om onder garantie uit te komen. Ik ben ook een toetsenbordridder, maar als ik een automaat geserviced heb en hij haalt bij mij om de pols z’n gangreserve niet gaat hij onverwijld weer uit elkaar.

2 likes

Nee. Na vijf jaar toch pas ?

Vervelende is inderdaad wel dat je dat als eerst te horen krijgt als je met het horloge terug gaat naar de juwelier. Dus wat dat betreft is die test om hem handmatig op te winden wel goed. Als hij het dan ook niet goed doet heb je een goed argument om ze van repliek te dienen.

1 like
  1. Slagen gegeven gister. Afgedaan. En loopt nu nog netjes :+1:
3 likes