Heb een omega seamaster. Paar weken gedragen. Gisteravond afgedaan en vanochtend stond het al stil. Is toch niet goed wb gang reserve. Is het model met de waves
Die weken aan één stuk om gehad of met tussenpozen? Power reserve zou 55 uur moeten zijn.
Nee, indien volledig opgeladen dan is dit echt te kort.probeer het nog eens uit en anders… naar de horlogemaker of dealer.
Aan een stuk
Hoe oud is het horloge? Ooit service gehad?
Ok dan lijkt het mij niet goed. Uit welk jaar komt de Omega? Garantie?
Was nieuwste model. Gekocht nieuw bij schaap en Citroen
Tien jaar toch
Dus nog in de garantie? Dan op naar S&C💪🏻
Dat dus
Is hij wel goed opgewonden geweest?
Hoeveel slagen raad u aan
Ja, vroeg ik me inderdaad ook af…
Bij mij is er een enorm verschil tussen een dag kantoorwerk en een dag/nacht gaan stappen in Antwerpen.
Op kantoor krijgt de pols zo weinig variatie in beweging dat het horloge nauwelijks opgewonden wordt.
Flink opwinden en dan eens de tijd meten.
Beetje te korte beschrijving nu.
Als je de ‘hele’ avond niks doet, beetje achter de computer of wat de jeugd van tegenwoordig allemaal doet, dan draait die rotor geen rondjes.
Logisch dat 'ie dan geen 8 uurtjes blijft tikken.
Stel het horloge is handmatig opgewonden, maximaal, ja dan zou ik asap terug gaan.
Handmatig 40/50 slagen moet voldoende zijn… maar een automaat kan je niet ‘te ver’ draaien zoals bij een handwinder. Dus slag of 60 om het zeker te weten
Ja dank u
Daarmee test je alleen de veer, niet het automaatsysteem, dus dan kan er nog steeds wat mis zijn. Ik zit ook de hele dag achter de computer en 's avonds beweeg ik ook niet zoveel en ik heb nooit problemen met gangreserve. Ik zou ermee terug gaan.
Dank