Gant W10421 60th Anniversary

Hallo horlogeforummers,

Deze horloge is de reden dat ik een account heb aangemaakt. Ik kijk namelijk al een tijdje mee en heb mede door deze website een klein beetje verstand van horloges gekregen.

Ik zoek nu al zo’n twee jaar op websites en in winkels voor een mooi horloge. Mijn budget is op dit moment zo’n 500 euro, maar dit bedrag groeit elk jaar. Een groot probleem is, ik kan geen keuze maken.

Nu ben ik dit horloge tegengekomen in de winkel voor 450 euro en op internet voor 399 euro.

Alles wat ik op internet kan vinden over dit horloge:

Gant W10421 60th anniversary, automatic.

limited edition, 1949 stuks. individueel genummerd

een, high precision automatic movement? (misschien niet noemenswaardig…)

Mineral Glass case back (ook voorkant?).

allergy tested stainless steel casing.

water resistant tot 100 meter; 10 bar.

genuine croco grained leather strap with butterfly buckle.

Logo in kroon gegraveerd.

Breedte: 45 mm (zonder kroon)
Hoogte: 12,5 mm
Gant Id No: 1042
Movement No: 8215

En “Leuchtzeiger” betekent waarschijnlijk “glow in the dark”.

Vraag:
Nu heb ik voor het eerst in twee jaar het gevoel dat dit een goede beslissing zou kunnen zijn. Gezien mijn criteria: automatisch, doorzichtige achterkant, bruin lederen band, veel oog voor detail bij het ontwerpen maar niet te veel onnodige dingen erop. Ik vind deze mooi, erg mooi. Maar ik twijfel of ik twee jaar door zal sparen en bijvoorbeeld een leuke Hamilton zal kopen.

Wat zou ik doen? Deze Gant of zouden jullie iets anders adviseren?

foto’s, niet zelf genomen:

Op deze foto kan je mooi de schaduw onder het Gant logo zien. Alleen deze bruine uivoering zou niet mijn keuze zijn.

Wat denken jullie?

ik zou zeker iets anders nemen als je budget €500,- is …maar uit eindelijk moet je iets kopen wat je zelf mooi vind en waar je achter staat.

succes (tu)

Ja ik vind dit meer een kleding merk, blijft persoonlijk natuurlijk allemaal!

De kast van het horloge ziet er keurig uit. Voor een horloge uit die prijsklasse heeft het niet een heel erg bijzonder uurwerk, een Miyota (van Citizen). Wel gewoon ‘goed’, maar je kunt die ook in klokjes van 100 euro of minder tegenkomen, maar goed, dat geldt voor Zwitserse uurwerken ook, dat je hetzelfde uurwerk in klokjes vinden kunt die een veelvoud kosten.

Verder is Gant geen echt horlogemerk. Mocht je het ooit nog eens willen verkopen, is het denk ik niet zo veel waard.

Iets wat er wellicht een beetje op lijkt is deze Tissot ‘Le Locle’, die zijn er dacht ik ook met zwarte wijzerplaat. Is wel een echt horlogemerk.

ik sluit me aan bij seamaster. Gant is een modemerk. Ik associeer ze meer met truien en broeken dan met een horloge. Even kijken naar gerenommmeerde horlogemerken; voor dit geld kan je heel veel leuks kopen!

aan de andere kant, als je dit mooi vindt moet je er voor gaan.
Succes met je keuze!

ik heb een gant horloge gehad die kocht ik voor 40 euro met de bon er bij van 300 van iemand die geld moest hebben het zijn wel degelijke klokjes .

maar wat ze boven al noemen het blijft een kleding merk en dan vind ik dan moet het niet te veel kosten. een mooie seiko of tissot dan heb je meer horloge voor je geld evenals restwaarde

Heb je al naar de Christopher Ward malvern automatic gekeken?

Ik zou ook gaan voor een een echt horlogemerk.

P.S. Misschien oftopic maar als ik jou budet had kocht ik me deze 2. Ben je iets van 550 euro kwijt.

Steinhart Nav-B

Seiko Monster en dan zou ik er zo een band van roggenhuid bij kopen.

In die stijl c.q. dat budget zou de CW inderdaad een betere keus zijn :wink:

Geen Gant kopen joh. Genoeg keuze in echte horlogemerken. Wat zoek je in je horloge qua maat en uitstraling?? Moet t zwart zijn en voor bij een pak? Of mag het sportief zijn?

Nee niet doen! Voor dat geld koop je toch deze? Een klassieker en zo veel mooier…
http://www.acejewelers.com/Hamilton-American-Classic-Jazzmaster-VIEWMATIC/nl/product/2068.aspx

Niet doen, leuk horloge op zich, maar zoals al aangehaald zal de restwaarde nihil zijn. Toch wel belangrijk bij een aanschaf in die prijsklasse.

Zoals eerder de Tissot werd voorgesteld, en door Dreski de Hamilton, zou ik deze nog willen voorstellen, kost nieuw in de winkel geloof ik om en nabij de 400,-:

@dreski.
Die Certina die je had/hebt, die zwarte, lijkt me ook wel iets ipv de Gant?

@OP
Hoe groot mag hij zijn? Een Seiko svc003 (geloof ik) is maar 37mm maar heeft wel een tijdloze uitstraling.

Bedankt voor de reacties,

Het is nu vrijwel zeker dat ik deze Gant niet koop. Ook het argument van de restwaarde is wel belangrijk. Aan de hand van deze tips heb ik nog eens gekeken naar de suggesties.

Ik ben student en draag graag “Student business” kleding. Gewoon een bloesje, af en toe een pak.

Ik heb gekeken naar de suggesties, bedankt daarvoor. De Tissot ‘Le Locle’ een beetje te klassiek voor mij en de Seiko Monster is leuk maar niet helemaal waar ik naar op zoek ben.

Steinhart nav. b:
Nu kom ik na aanleiding van mt043’s suggestie op een website en zie daar de: STEINHART “Nav.B-Uhr, Limited Silver Edition” 490 euro
http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=237&Sel_ID=12
Deze ziet er ook heel erg goed uit. Maar is deze hand gewonden? Ik heb het liefst een automatische denk ik. Ik hou in ieder geval deze in gedachten al valt de vorm van de kroon een beetje tegen, maar dit is nou eenmaal een flieger.

CW malvern c5:
Ik heb ook even naar de Christopher ward C5 Malvern Automatic gekeken, deze is ook erg mooi. Alleen is de behuizing wel erg rond. Idealiter zou mijn horloge niet zo rond zijn, maar misschien een klein beetje afgevlakt.
240 euro (Maar de versie met een stuk krokodil eraan is 110 euro duurder!)
http://www.christopherward.co.uk/c5skk.html

Hamilton viewmatic:
Deze Hamilton is ook mooi, bijna mijn stijl. Alleen de “druppels” die de uren aangeven is toch echt wat minder. Deze zal ik daarom niet overwegen.
http://www.acejewelers.com/Hamilton-American-Classic-Jazzmaster-VIEWMATIC-37MM/nl/product/2073.aspx

Seiko svc003:
Ik heb deze ook gevonden op google, maar is denk ik te klein. Het mag wel een redelijke klok zijn.

Verder heb ik deze Hamilton van een vriend van mij heel erg mooi gevonden. Maar dit is op het moment te duur:
http://www.acejewelers.com/Hamilton-American-Classic-Jazzmaster-MAESTRO/nl/product/2047.aspx

Conclusie tot nu toe: Mijn voorkeur gaat uit naar een mix is tussen de Christopher ward C5 met de behuizing van de Gant… en de Steinhart Nav. B(zie link). Of het horloge moet lijken op de laatst genoemde Hamilton…

Mijn voorkeuren zijn ongeveer: bruin(misschien zwart) lederen band, automatisch, achterkant doorzichtig, zwarte wijzerplaat, < €500, Horloge mag redelijk dik/groot zijn maar dit is geen vereiste.

Bedankt voor de reacties en jullie begrijpen nu misschien wel waarom ik al twee jaar op zoek ben.

Bij christopher ward zijn de banden nog wel eens in de aanbieding!!!

Mm… De laatste is een beetje in de stijl van een portugieser… Is een mooie gebruikte geen optie? Dan kan je ineens kijken naar een heel ander budget-horloge! Ik koop zelf het liefst altijd een gebruikte! Deze moet dan wel in een perfecte staat zijn! Ik heb geen zin om met de deuken en krasjes van een ander te lopen.

Als me wat te binnen schiet laat ik het wel even weten!

Gr. Mark (Ook student!)

Steinhart’s zijn er ook als automaat; kijk eens hier
http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&Sel_ID=18

Soortgelijke horloges zijn er ook van andere merken, zoals
http://www.archimede-uhren.de/US/Pilot-family.htm

Succes met zoeken en kiezen!

Misschien is een stowa flieger wel wat voor je! Een naar mijn mening normale maat en een automaat! De afwerking ligt hoger dan bij een Steinhart! Deze ligt iets boven je budget maar is echt een topper!

Gr. Mark

Om nog even in te springen op de Lelocle die Arjen eerder aangaf, deze is ook in het zwart leverbaar, en wel hier:

http://cgi.ebay.de/TISSOT-T41-1-483-52-LE-LOCLE-HERREN-AUTOMATIC-SAFIR-NEU_W0QQitemZ310179482027QQcmdZViewItemQQptZDE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren?hash=item48382349ab

En anders misschien een Stowa Airman? Heeft meer de looks van de Steinhart maar zoveel meer heritage en een degelijk ETA uurwerk:

Collega van mij heeft en Stowa flieger, uiteraard een schitterende klok maar om nou te zeggen dat de afwerking op een hoger nivo staat dan de Steinhart die ik zelf bezit mwah! ik zie het verschil niet echt.

De Archimede vindt ik ook een heerlijke klok , kijk daar ook tzt met een schuin oog naar.:sunglasses:

Gant tja…mooie kleding truien, sweaters en t-shirts. Collega heeft een 2 tal jaren terug een Gant van zijn vrouw kado gekregen met een automaat op een dikke lederenband , ziet er goed uit maar oh oh wat een problemen heeft ie gehad met de waterdichtheid van deze klok.

Bij het geringste vocht, handenwassen ,slaat het vocht in de klok een hele lichte condence onder het glas is zichtbaar. Heb dat ook zelf geconstateerd toendertijd hij heeft hem toen terug gebracht waar hij hem gekocht heeft en hebben hem nagekeken en iets vervangen waardoor het weer waterdicht zou moeten zijn.Probleem heeft zich als het goed is niet meer voorgedaan.

Klok is standaard 5 atm dus zou tegen wat water moeten kunnen.Maar ja een Gant is niet een horlogemerk maar een goed kledingmerk en zou persoonlijk ook voor de gevestige orde gaan. Hamilton is absoluut een mooi merk, succes