Goedemiddag! Ik ben op zoek naar wat advies/meningen over de garantie van mijn Oris horloge.
Ik heb in 2022 Mijn Oris aquis via het forum overgenomen. Deze was een keer terug geweest onder de garantie voor een probleem met de datum aanduiding. Alle documenten waren aanwezig en de garantie loopt nog door, dus geen enkel probleem.
Enige tijd later bleek het horloge op de winder leeg te lopen. Door het blijven lopen van andere horloges en het tellen van de rotaties/min tov reserve lag het probleem niet aan de winder. De lokale juwelier (waar ik het horloge dus niet heb gekocht) kon dit beamen, en heeft het horloge onder de garantie opgestuurd. - FEB 2024
Ik vind het wat vreemd dat je bij teruggave niet veel meer informatie krijgt dan dat het horloge een servicebeurt heeft gehad en dat het nu weer werkt, maar als het werkt dan werkt het…
In maart van dit jaar Is mijn horloge er uit het niets mee gestopt. Wederom via de juwelier onder de garantie terug gestuurd. Dit maal kreeg ik te horen dat beschadigingen op de kast er op wezen dat ik het horloge had laten vallen. Ik vind dit een bijzondere uitleg, want meer airtime dan de enkele halve meter vanaf mijn nachtkastje heeft het horloge nooit meegemaakt. Naast dat ik zou verwachten dat dit type horloge tegen een stootje kan, is het niet stil gevallen na een directe aanleiding. Tevens draag ik mijn horloge rechts waardoor het mogelijk sneller een winkelschap oid tegen het lijf kan lopen en wat dus de gebruikssporen kan verklaren.
Ik begrijp dat dit tot een eindeloos welles nietes spel kan leiden, en daarom heb ik dit keer zelf voor de servicebeurt betaald en zou het horloge weer soepel moeten lopen.
Welkom in september… Na een aantal dagen in de winder te hebben gezeten en ik het wil gaan dragen zie ik dat hij in de laatste nacht wederom stil is gevallen. De juwelier heeft het horloge op hun winder getest om vervolgens weer onder de garantie naar Oris te verzenden. Bij teruggave kreeg ik nu te horen dat er een volledig nieuw uurwerk in is geplaatst. Dat klinkt goed, en zou ook twijfels in de toekomst weg moeten nemen. Ik ken namelijk meerdere mensen met dit uurwerk, die nergens last van hebben.
afgelopen week is mijn horloge er wederom mee opgehouden. Midden in de nacht, terwijl ik het meerdere dagen had gedragen. Zowel dragen, als handmatig opwinden brengen niets in beweging. Ik sta dus op het punt om voor de 5e keer aanspraak te gaan maken op de garantie en ik ben benieuwd hoe jullie naar deze soap kijken.
1: (en veruit het minst belangrijk) voel ik mij iedere keer iets meer bezwaard om bij deze juwelier binnen te stappen.
2: Ik heb geen idee hoe/of ik ooit nog kan geloven dat dit horloge juist werkt. Als het er zelfs met een nieuw uurwerk na 2 maanden mee stopt…
Ik vind Oris een tof merk en de Aquis echt een prachtig horloge. Al had ik met deze kennis wellicht een andere keuze gemaakt (ook al zou ik in deze categorie niet weten wat).
Ik heb echt niet een heel extreem leven, een fietsritje over een onverharde weg is ongeveer het spannendste dat mijn horloge mee kan maken en ik zou toch hopen dat het daarop gebouwd is. Tegelijkertijd snap ik dat deze historie dit vanuit de Oris kant kan gaan betwijfelen, zonder dat ik daar iets tegenin kan brengen.
Heb ik wellicht een andere optie dan telkens beroep op de garantie te blijven doen en hopen dat het de laatste keer is? Verkopen/afschrijven en op 0 beginnen lijkt me erg zonde.