Garantie Amazon.nl aankoop Seiko

Dag allemaal

Ik overweeg een Seiko SSC717P1 te kopen via Amazon, maar omdat het de eerste keer is dat ik dit via deze weg doe, vraag ik me af in welke mate hier Seiko garantie op is?

https://www.amazon.nl/chronograaf-horloge-roestvrij-armband-SSC717P1/dp/B07N1V77SN/ref=asc_df_B07N1V77SN/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430604790694&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=10999102414315817073&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1001165&hvtargid=pla-682918582471&psc=1

Iemand ervaring met het model?

Volgens de website van Amazon geldt dan de Seiko garantie. Nu doet Amazon sowieso niet moeilijk met garantie-aanvragen dus lijkt me de keuze makkelijk in dit geval!

1 like

Ik weet niet hoe het voor amazon.nl zit maar ik heb ooit via Amazon USA een seiko gekocht (uit ‘de seiko store’) maar die kwam wel met een blanco garantiebewijs dus denk dat je voor de garantie op Amazon bent aangewezen. Niet dat dat perse slecht/erg is.

1 like

Met aankoopbon van Amazon kun je gewoon binnen 2 jaar bij Seiko garantie claimen, dat is geen probleem.

4 likes

Bedankt!

1 like

De blanco garantiekaart schijnt geen probleem te zijn. Laatst een aanschaf gedaan bij een grote Nederlandse retailer en kreeg ‘m ook blanco. Na navraag bleek, volgens de retailer dan, dat Seiko via hun eigen website de horloge’s ook met een blanco kaart levert.

Maar sowieso zou ik me geen zorgen maken bij Amazon. Met regelmaat wat gekocht en de zeldzame keer dat er wat mis was werd het zeer goed opgelost.

3 likes

Misschien in combinatie met de factuur wel? Staat de aankoopdatum op.

1 like

Inderdaad in combinatie met de factuur wel. Alleen mis je dan de combi van het serienummer + aankoopdatum op 1 bescheiden. Maar ik denk dat ze dit voor lief nemen, het kost ze waarschijnlijk te veel moeite/tijd om dit in te vullen. En zeg eerlijk, een met de hand ingevulde garantiekaart is wat ouderwets toch?

1 like

Nja ik zou de lokale horloge speciaalzaak overwegen, maar ik betaal bij Amazon 60 Euro minder. Als ik dat 2-3 keer doe heb ik een leuke Seiko 5 of dergelijke extra.

Als Belg zou ik bijna gaan denken dat ik Nederlands bloed heb :joy::joy::joy:

7 likes

Kent iemand toevallig andere horloges met een soortgelijke wijzerplaat qua kleurenpallet? Buiten Seiko dan.

Hahaha dat .nl is toch besmettelijk denk :joy::joy:

Ach woon op 15 min van de grens dus dat zal er ook wel wat mee te maken hebben :joy::joy::joy:

1 like

Amazon geeft het zelf aan in de link die je stuurt. Amazon doet nooit moeilijk is mijn ervaring.
Alleen opletten dat de verkoper ook Amazon zelf is en niet een reseller. Staat met kleine letters onder de koop knop, dat kun je zo missen.

Als dit product wordt verkocht door Amazon, raadpleeg je de website van de fabrikant voor informatie over de garantie.

Verzonden en verkocht door Amazon staat er in dit geval of kijk ik er ergens compleet langs?

Helemaal goed. Als er een andere verkoper staat verwijst Amazon alleen door en kan het soms lastiger worden.

1 like

Nog iets goedkoper en gewoon weg bij een juwelier :wink:

1 like

Ongeacht ingevuld of niet ingevuld garantie bewijs… Je hebt je factuur als bewijs van aankoop. Binnen EU is dat leading. Het garantiebewijsje is dan ook meer voor de show (wettelijk gezien dan).

Klopt, voor de garantie bij Amazon is dat voldoende. Maar de vraag is of je met een blanco kaart rechtstreeks bij seiko terecht kunt en dat betwijfel ik. Ik zeg niet dat ik het zeker weet hoor.

Seiko garantie: een Seiko gaat toch niet kapot?

:slight_smile:

Ik ga het er gewoon op wagen denk ik :slight_smile: Tis nu niet dat Amazon een klein bedrijfje is :sweat_smile:

1 like