Heeft dit nog gevolgen voor mij als koper?
Ligt eraan.
Bij verkoop is het horloge minder verliefd als hij niet van een Nederlandse ad komt. Voor garantiekwesties kun je soms bij de grijze dealer terecht die alles netjes regelt maar soms moet je er zelf achterna en bijvoorbeeld de verzendkosten naar Zwitserland betalen. Buy the sellerā¦
Hoe zit het met niet ingevulde garantiekaarten?
Dat zie ik vaak in het blauwe gedeelte. Bij wie moet je dan aankloppen voor garantie? En ik welke gevallen ontvang je bij aanschaf een niet ingevulde garantiekaart? Het komt op mij vreemd over.
Het criterium is of je er een internationale (fabrieks) garantie bijkrijgt. Dat zal normaliter het geval zijn. Bij twijfel navragen. Maar met die garantie kan je overal terecht. Niets op te sturen naar een grijze dealer⦠Geen probleem, ook niet bij verkoop.
Mja bij verkoop staat āgeleverd via een Nederlandse ADā wel als een positief punt. Begrijpelijk, want het is makkelijker na te gaan en de Nederlandse AD zal waarschijnlijk meer moeite doen voor klanten die bij hun heeft aangekocht dan als iemand die daar random komt binnen lopen.
Niet mijn ervaring. Merken handelen het prima rechtstreeks met je af. Met dat argument zo je ook beter een horloge van een plaatselijke AD kunnen kopen, dan uit een uit Delfzijl wanneer je in Zeeuws-Vlaanderen woont. Hoef je niet dat hele eind te rijden