Ik ben al een tijd opzoek naar een nieuw horloge… veel kijken op het internet en veel passen bij verschillende juweliers…(niet elke juwelier heeft alle merken die ik interessant vind). Langzaam maar zeker wordt mijn keuze (voorlopig) duidelijk! Alleen weet ik niet goed waar te kopen? Bij een AD? Of een grijze dealer… de prijzen lopen nogal uit een! Vbv voor een tudor black bay vragen ze bij S&C 3600,- op staal en bij de grijze dealer 2850,- beide met het nieuwe uurwerk. Alleen vraag ik me af hoe het met de garantie zit? Is die bij beide het zelfde? Wie heeft er ervaring mee?
Garantie is gewoon geldig bij het merk. Bij een grijze dealer betaal je over het algemeen een veel lagere prijs. Mocht je iets aan de hand hebben wat betreft service/garantie zullen zij jou daar ongetwijfeld bij helpen. Zij kopen volgens mij hun handel gewoon bij de AD’s nieuw in.
Ligt eraan. Soms is er bij een grijze dealer geen ingevulde garantiekaart maar verloopt de garantie via hem/haar. Als er wel een ingevulde garantiekaart is (een grijze dealer koopt soms restvoorraad in van een AD met gestemd le papieren) is het zo goed als hetzelfde als een AD. Wel kan je op iets meer hulp rekenen als je een horloge zelf bij een AD komt dan dat je daar met je garantiekaart komt aanzetten.
Niet dat ik het wel weet hoor
Even op het garantiekaartje kijken waar de klok vandaan komt. Zijn er genoeg in NL bekend waar ze gewoon van Gassen of S&C komen en zou dat zou kopen. Is er wat mee aan de hand zou ik in dat geval gewoon naar die betreffende AD gaan. Hebben beide ook eigen service afdeling.
Ik kan me bij Rocky aansluiten. Gedoe gehad met een Heuer Monaco, bij grijze dealer gekocht. Garantiekaart van SC. Ding via SC naar TH. Die vonden dat het binnen de grenzen van toelaatbare paste…
Ik niet en SC ook niet. Gevolg: nieuwe klok van SC gekregen.
Ik heb zaken gedaan met een grijze dealer via Internet, Watchmaster GmbH. Deze lieden zijn in Oostenrijk gevestigd en doen de “Gewährleistung”, maar voor garantievragen kun je ook naar een AD toe, omdat Hamilton binnen de EU garantie verleend.
Dan heb ik zaken gedaan met WatchFever in Mülheim. Deze man is zeer correct en kan zowel Gewährleistung als ook garantie voor je regelen. Hij heeft mij uiteindelijk uitgelegd dat dealers gedwongen worden om bepaalde aantallen horloges af te nemen om zich dealer te mogen noemen, maar dat ze daardoor vaak voorraad of omloop problemen hebben, zeker als ze in kleinere steden zitten. Hij heeft contact met een dealernetwerk wat hem spullen kan leveren, en kan dus ook altijd via AD’s garantie vragen beantwoorden.
In het geval van de eerste zou het geen probleem geweest zijn als er iets met het horloge was, er zijn legio Hamilton dealers te vinden in NL. In het geval van de tweede is het een probleempje, want Mühle Glashütte is niet dik gezaaid in Nederland. Gelukkig is de afdeling klantenservice van Mühle wel erg responsief, dus tussen WatchFever en Mühle zelf komen we er wel uit als er iets is.
Thanks voor de info! Dan weet ik waar in naar moet vragen bij de eventuele aankoop.
William Wien levert garantie mee via een Nederlandse AD
Levert garantie mee via Nederlandse AD?
Hoe gaat dat dan?
Bij mij geldt;
Als er nog fabrieksgarantie opzit geldt die ook voor de koper, bij nieuwe en gebruikte.
Als er geen fabrieksgarantie meer op zit krijg je van mij garantie
Ik koop alleen maar nieuw. Garantieclaims gaan via WW en die regelt het met de AD. Ik moet vanavond even de garantiekaart bekijken hoe het daar exact op vermeld staat.
Any news? Volgens mij koop WW in via Duitse vrienden. Wellicht is dat veranderd.
Domme vraag: wie is WW ? William Wien ?
En wat is precies de definitie van grijs en AD ?
AD is gewoon een Authorized Dealer. En “grijs” is gewoon via een handelaar. Het is net alsof je een BMW koopt bij de officiele dealer, of bij Albert’s Algemene Autohandel.
Thks. Ik vraag het liever dan dat ik met de termen mee praat maar niet zeker weet wat ze inhouden.
Staat op de garantiekaart dan altijd een AD ? Of staat er bij de handelaar soms niets ongevuld en wat maakt dat voor verschil uit ?
Had een nieuwe Omega speedmaster X33 gekocht via grijze dealer. Hoe het gebeurde, gebeurde het maar na twee dagen had ik een krasje in het saffier kristal. Door eigen toedoen.
Door eerlijke communicatie heeft de grijze dealer, ach laten we maar gewoon de naam noemen: Crownguard, dit door zijn goede contacten via een coulance van Omega kosteloos van een nieuw glaasje voorzien. Niet er omheen draaien, zelf eerlijk zijn en indien nodig had ik er ook gewoon voor betaald maar Ramon regelde het gewoon. Echt top!
Drie keer raden waar ik mijn volgende horloge bestel…
Als je een goeie grijze tent hebt sourcen ze gewoon voorraad bij AD’s die teveel hebben, stempelen de AD’s ze op de correcte datum af, en heb je dus gewoon ingevulde, normale garantie van het merk in kwestie.
Als er niets ingevuld wordt is het wat shady.
Zal veranderd zijn idd
Heeft er iemand ervaring met Filipucci uit Maastricht? Ik heb tot nu toe prima contact met hem via de mail. (Weet iemand toevallig bin welke AD hij laat afstempelen)
Ligt eraan welk horloge je koopt. De ene komt uit Duitsland de andere uit Turkije bijv