Garantie met kaart maar zonder bon.. Ja of nee?

Stel dat je een horloge hebt waar nog bijna twee jaar garantie op zit maar je hebt geen bon omdat het een cadeau was en de bon vragen omdat je het gaat verkopen is ook niet aardig.

Stel dat je een mankement krijgt aan het horloge en je gaat naar een AD met garantiekaart die helemaal netjes is ingevuld maar dus geen aankoopbon.

Heb je dan garantie? Ik weet het bijna 100 procent zeker aangezien de garantiekaart geldig is en de bon hierbij niet echt relevant

Normaal gesproken zou je dan garantie moeten hebben. Waarom zou je het anders garantiekaart noemen. maar sommige winkels willen nou eenmaal graag dat je hem ook daadwerkelijk daar gekocht hebt, vandaar dat ze ook de aankoopbon vragen.
Soms is ook alleen de aankoopbon voldoende (maar dat is lang niet overal).

Op de garantiekaart zit een sticker van de juwelier waar hij gekocht is. Dus daarmee is de plek van aankoop ook duidelijk

Nvt

Zie pb remco, ik leg je net uit hoe het zit.

Ik ben hier voor jouw gemoedsrust moeite aan het doen. Het geld heb je al overgemaakt en het horloge zit al ingepakt incl jouw adres op de buitenkant.

Nogmaals: zie je er vanaf, dan stort ik je geld binnen een minuut weer terug. Er is nog een koper die hetzelfde wil betalen maar jij was ietsje eerder. Ook dit weet je

Volgens mij is een bon een aankoopbewijs en een betaalbewijs,
een garantiebewijs is een…
Hoe ingewikkeld is het?

Deal is stukgelopen op een bonnetje. geld is teruggestort en ik heb weer een wijze les geleerd.

roelkalkboel Schreef:

Deal is stukgelopen op een bonnetje. geld is
teruggestort en ik heb weer een wijze les geleerd.

Kinderachtig, ik ben geneigd te denken dat ie niet wilde en een
smoes zocht…

louis Schreef:

roelkalkboel Schreef:

Deal is stukgelopen op een bonnetje. geld is
teruggestort en ik heb weer een wijze les
geleerd.

Kinderachtig, ik ben geneigd te denken dat ie niet
wilde en een
smoes zocht…

Dat gevoel had/heb ik niet. Hij heeft er gewoon geen goed gevoel bij denk ik en dan moet je het niet doen. Dat je dat pas beseft na geld te hebben overgemaakt zorgt voor wat extra moeite maar het is opgelost.

Jammer, want het horloge is helemaal tiptop en mensen die hier zaken met mij hebben gedaan weten hoe het zit

Kinderachtig?

Ik wil zo,n dure item gewoon met bon, ik kocht hem omdat hij maar een maand oud was. In dat algemene topic van een maand terug liet hij dit horloge zien, met o.a. De tekst ik heb de knoop doorgehakt en het klokje maar gekocht. Dus ik nam aan dat de bon er bij zat. In een pb bericht zei hij ik heb geen bon want het was een kado. Ik vond het ook een beetje vaag, dus niet roepen dat ik er onder uit wilde. Ik wil graag dit model heel graag hebben. En toen ik het geld over maakte ging ik nog steeds er vanuit dat er gewoon een bon bij zat. Vooral om dat algemene topic, ding was een maand oud.

Ben misschien een miereneuker, wou gewoon een complete set met bon.

Tegenwoordig mag je overigens blij zijn
als je bonnetje 3 maanden later nog leesbaar is
die rottige printerinkt vervliegt waar je bijstaat
laatst nog m’n administratie gedaan en bijna de helft
van m’n brandstofbonnetjes vertoont vervagende teksten.

Ik heb er een te koop met bon, maar een blanco garantiebewijs, zal hem dus ook niet worden :slight_smile:

Wat een onzin en een non-discussie in mijn ogen. Je weet waar die gekocht is en je hebt 2 jaar internationale Certina-garantie, daar doet wel of geen bon niets aan af.

Eric

remco66 Schreef:

Kinderachtig?

Ik wil zo,n dure item gewoon met bon, ik kocht hem
omdat hij maar een maand oud was. In dat algemene
topic van een maand terug liet hij dit horloge
zien, met o.a. De tekst ik heb de knoop doorgehakt
en het klokje maar gekocht. Dus ik nam aan dat de
bon er bij zat. In een pb bericht zei hij ik heb
geen bon want het was een kado. Ik vond het ook
een beetje vaag, dus niet roepen dat ik er onder
uit wilde. Ik wil graag dit model heel graag
hebben. En toen ik het geld over maakte ging ik
nog steeds er vanuit dat er gewoon een bon bij
zat. Vooral om dat algemene topic, ding was een
maand oud.

Ben misschien een miereneuker, wou gewoon een
complete set met bon.

Je verhaal hierboven klopt ook en ik zal je geen mierenneuker noemen. Voor de een is een paar honderd euro niets en voor de ander enorm veel geld ( ik moet er ook voor sparen).

Het was ook een cadeau en ik heb nooit gezegd dat dat niet zo was. Dat ik het horloge na nog geen maand heb gekocht van iemand die liever centen ziet dan dat hij waarde hecht aan een kadootje van zijn vriendin is niet mijn probleem.

Ik herinner me nog een ander forumlid die niet zo lang geleden een horloge van 2 dagen oud aanbood omdat het gewoon niet zijn ding was. Ook gehad van zijn vriendin. Verschil is dat het forumlid de ballen had om het te zeggen tegen zijn vriendin en mijn verkoper niet.

Bonnetjes zijn leuk maar ook zoals ik al zei niets waard. Het gaat om het garantiebewijs en de stempel of sticker van de AD ingevuld inclusief serienummer en heel de rotzooi, wat bij mijn horloge dus het geval is.

Ik heb een slotje aangevraagd bij een mod maar volgens mij kan dat niet op HF haha

remco66 Schreef:

Kinderachtig?

Ik wil zo,n dure item gewoon met bon, ik kocht hem
omdat hij maar een maand oud was. In dat algemene
zien, met o.a. De tekst ik heb de knoop doorgehakt
en het klokje maar gekocht. Dus ik nam aan dat de
bon er bij zat. In een pb bericht zei hij ik heb
een beetje vaag, dus niet roepen dat ik er onder
maand oud.

complete set met bon.

Kan me voorstellen dat je een compleet setje wilt. En fijn dat het opgelost is zonder dat de rijdende rechter ofzo eraan te pas hoefde te komen.
(tu) voor Roelkaboel.

marnix.moed Schreef:

remco66 Schreef:

Kinderachtig?

Ik wil zo,n dure item gewoon met bon, ik kocht
hem
omdat hij maar een maand oud was. In dat
algemene
zien, met o.a. De tekst ik heb de knoop
doorgehakt
en het klokje maar gekocht. Dus ik nam aan dat
de
bon er bij zat. In een pb bericht zei hij ik
heb
een beetje vaag, dus niet roepen dat ik er
onder
maand oud.

complete set met bon.

Kan me voorstellen dat je een compleet setje wilt.
En fijn dat het opgelost is zonder dat de rijdende
rechter ofzo eraan te pas hoefde te komen.
(tu) voor Roelkaboel.

Dankje Marnix. Ben er gewoon niet op uit om mensen een kutgevoel te geven en regel dingen liever op een nette manier. Uiteindelijk is het voor iedereen hier een hobby en dat moet wel leuk blijven ( al gaat er soms erg veel geld in rond)

Discussie enigszins opgeschoond, verder wel interessant of er mensen zijn die er ervaring ermee hebben.
Waar ik gewerkt hebt was het garantiebewijs alleen al voldoende. Als ze die kwijt waren dan de aankoopbon. Maar de naam zegt het natuurlijk al.
Aankopbon is alleen relevant als het garantiebewijs niet meer aanwezig is.

roelkalkboel Schreef:

Op de garantiekaart zit een sticker van de
juwelier waar hij gekocht is. Dus daarmee is de
plek van aankoop ook duidelijk

Zou dus geen probleem mogen zijn.

roelkalkboel Schreef:

Op de garantiekaart zit een sticker van de
juwelier waar hij gekocht is. Dus daarmee is de
plek van aankoop ook duidelijk

soms kan dat n stempel zijn. soms n handgeschreven exemplaar.
maar ik kan me ook voorstellen dat sommige merken/verkopers er dan n aankoopvewijs bij willen zien.

mijn voorkeur is daarom ook om beide te hebben/bewaren.

Als je naar de verkoper gaat dan zou het geen probleem moeten zijn. Ga je naar een andere juwelier dan hangt het van het merk af. Met niet elk merk kan je zomaar naar elke andere AD. Ook wel logisch, je hebt immers een koopcontract met AD A, daar staan het merk en AD B buiten. Het hangt dus af hoe het merk de zaken geregeld heeft.