Garantie voor modemerken binnen EU

Beste collega horloge liefhebbers,

Hierbij even een vraag met betrekking tot de garantie van modemerken binnen EU. Afgelopen jaar ben ik met mijn vriendin naar Kreta geweest voor de vakantie. Omdat ik altijd met horloge’s bezig ben en het erover heb wou zij ook wat om de pols. Na even rond gekeken te hebben vondt zij een datejust lookalike op jubilee bracelet 2 tone van Gant het mooist. Dus naar de kassa en afrekenen, nou zijn we inmiddels zijn we 8 maanden verder en loopt het horloge niet meer. Wij waren zaterdag in groningen vokr een etentje dus zijn we meteen even langs baerends en kolkena gelopen. Zeer mooie zaak en heel vriendelijke mensen, gezien wij zelf dachten oooh nieuw batrerijtje en klaar hadden we afgesproken met 10 minuten het horloge weer op te kunnen halen. Echter kregen wij na het opendraaien van de kast al snel het slechte nieuws. De batterij was gaan lekken en dit was het quartz uurwerk ingelopen. Het uurwerk was dus total loss, men kon hier voor een schappelijke prijs een nieuw uurwerkje inzetten. Echter raade de heer achter de balie wel eerst aan de garantie te proberen. Dit is nu dus de situatie, is er hier iemand die ervaring heeft met het merk specifiek of met andere mode merken gekocht in de EU met betrekking tot garantie questies.

Bij voorbaat dank voor het meedenken, en ja ik zei toen al koop een automaat :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik heb eens op het vliegveld in Turkije een Gucci horloge gekocht. Ook deze hield er al vrij snel mee op en na een bezoekje aan de plaatselijke juwelier voor een nieuwe batterij, bleek ook dat er iets defect was. Via de website van Gucci contact opgenomen en ik mocht hem naar een Gucci winkel brengen. Dat gedaan en na een tijdje kreeg ik bericht dat ik hem weer op kon halen en alles weer werkt. Niet al te veel problemen dus.

1 like

Je kunt toch gewoon hier aankloppen.

3 likes