Garantie vraag

Al trek je die kroon 3x per dag uit, dan nog mag dit niet voorkomen en indien wel: garantie.

hans

Ik heb een zelfde akkefietje gehad met mijn vintage Omega Seamaster DeVlle. Ik had ook opeens de kroon los in mijn hand (is een hand opwinder), we gingen toch naar Amsterdam dus maar even naar de Amsterdam Watch Company naar binnen gelopen. Was geen probleem om de kroon weer te monteren, kosten? Nada! ((Hierbij dank Farid).

Ik kan me dus niet voorstellen dat ze bij een horloge van 2009 dat ook niet gratis kunnen doen!

NicoB)-

wiggy Schreef:

Ook nu wederom dank voor alle reacties.

Zoals het is gegaan of zoals dingen (in mijn
geval) gaan. Je bemerkt de afwijking en gaat eens
naar de dealer in jouw stad, komt te weten dat het
binnen garantie kan worden opgelost en dat je dan
wel ff gemid 5 weken je horloge kwijt bent. Je
denkt dat is lang en leeft ermee verder, en dat
het wel een keer komt je hebt nog wel ff garantie.
Gevolg is dat je bijna dagelijks de kroon gebruikt
om het klokje gelijk te zetten en op een dag draai
je de kroon aan en heb je 'm in de hand.

Erg handig is dit niet, omdat je zelf ook een plicht hebt om mogelijke nieuwe (extra) schade te voorkomen. Maar dat is voorlopig nog even hypothetisch en service is toch wat een verkoper echt maakt of breekt ;).

Het klokje is gekocht (Mei 2009) in het zuiden van
het land en dus niet ff om de hoek. Omdat de
winkel in mijn stad inderdaad van de zelfde keten
is ga ik daar naar toe. Deze verkoper kan ik niet
"aansprakelijk" stellen? of stel ik de keten als
zijnde de verkoper “aansprakelijk”? Helaas is er
meer dan een jaar verstreken en zal ik moeten aan
tonen dat het bij normaal gebruik is ontstaan.

Als het dezelfde keten is (en duidelijk een bedrijf is), dan zou dit geen probleem moeten zijn voor jouw garantie, tenzij de medewerker meldt dat je naar het andere filiaal moet.

Mooi dat het klokje naar Koster gaat, hoop dat ik
daar contact mee kan opnemen (indien nodig) en dat
zij dan willen luisteren naar mijn verhaal.

Nogmaals mijn dank, is is voor nu ff afwachten.
Iemand enig idee wat het zou moeten kosten om de
kroon weer te monteren en gangbaar te maken? Kan
ik alsvast gaan sparen.

Je moet je niet zo snel uit het veld laten slaan ;-). Mochten ze echt lastig gaan doen, dan kan je mij altijd een even een prive bericht sturen…

Qua kosten, tja, ik meen mij te herinneren dat ik rond de 4 a 500 kwijt was een paar jaar terug (voor een mechanische Breitling, service en een enkel onderdeel).

Het ligt wel een beetje aan de keten. Het Juweliershuis zijn bv allemaal franchisers, dan kan ik me voorstellen (ik zeg voorstellen, niet het logisch vinden ;-)) dat ze evt porto berekenen.
Siebel is een filiaalbedrijf, daar moet alles gewoon onder garantie gaan, ongeacht de aankoopwinkel.

Ik zou denken, gewoon onder garantie. Zou voor het probleem van vooruit lopen al wel eerder voor zijn langs geweest.

wiggy Schreef:

Ligt het trouwens aan mij of… De verkoopster in
kwestie kwam volgens mij uit het Gooi ofzo, een
enorme op leeftijd zijnde kak madame met air die
het wel even zal vertellen.
Waarom doen die VERKOPERS/VERKOOPSTERS in die DURE
winkels zo uit de hoogte? Doe gewoon, je bent een
winkelmedewerker (respect).

Nogmaals Thanks.

Dat verkopers uit de hoogte doen in dure winkels is met opzet. Je krijgt daardoor een beter gevoel bij het gekochte product. Dit is zo bijv. bij Louis Vuitton boutique’s

maargoed je kroon hoort bij je garantie lijkt mij.