ik vroeg mij het volgende af; stel ik koop online een horloge met garantie die enkel bij de verkoper geldig is. Stel er is iets mis met mijn horloge en ik breng hem naar een gewone verdeler in België… gaat mij dit dan veel extra kosten?
Als het is zoals je zegt, dat de garantie alleen bij de verkoper geldig is, dan zal reparatie elders waarschijnlijk geld gaan kosten.
Aan de andere kant zit op de meeste merkhorloges garantie van de ‘fabriek’.
Een dergelijk horloge kun je naar elke erkende dealer brengen en die zorgt dan voor reparatie onder garantie (als dat er nog op zit natuurlijk).
Zo heb ik een Oris gekocht in Zwitserland en die eens onder garantie laten repareren via een dealer hier in Arnhem (NL). Dat werkte probleemloos.
Hangt af van het merk én op welke site je het horloge koopt én vooral of het horloge de eerste maal in omloop is gekomen via een officiële dealer (voor tweedehands-horloges die evt. nog in garantie zijn).
Als het een site is van een erkende dealer loop je weinig of geen risico.
Zoniet kan dit bij sommige (meestal) luxe-merken problemen opleveren.
Die verantwoorden hun, soms exuberant hoge, prijzenpolitiek door de zgn. “exclusieve service” van hun dealer-netwerk.
Niet gekocht via een AD (of z’n site) betekent bij deze merken dan ook: géén garantie.
Er zal atijd wel hersteld worden, maar in het tweede geval bijna steeds tegen forse betaling …
Weet ook dat sommige merken gewoon weigeren om onderdelen te leveren aan zelfstandige horlogemakers. (overigens een reden voor mij om deze merken nooit te kopen, ook al vind ik ze erg fraai… ).
Weet ook dat sommige merken gewoon weigeren om
onderdelen te leveren aan zelfstandige
horlogemakers. (overigens een reden voor mij om
deze merken nooit te kopen, ook al vind ik ze erg
fraai… ).
Weet ook dat sommige merken gewoon weigeren om
onderdelen te leveren aan zelfstandige
horlogemakers. (overigens een reden voor mij om
deze merken nooit te kopen, ook al vind ik ze
erg
fraai… ).