Garantie

Graag jullie reactie of raadgeving.

Ik heb mijn Alpina binnen gedaan voor herstel, daar ik problemen ondervond bij het opwinden.
Mijn horloge was toen +/- 6 maanden oud, maw nog volledig onder garantie.
Na 4 maanden wachten, was hij klaar.
Maar ik moet wel 90 euro betalen, voor de vervanging van een onderdeel (klaarblijkelijk was er een onderdeel binnenin gebroken).
Is het gebruikelijk dat men voor herstelling onder garantie toch de vervangen onderdelen moet betalen?
Ik heb tot nu toe geweigerd dit te betalen, maar heb mijn horloge dus ook nog steeds niet terug.

Heb ook de invoerder voor België gecontacteerd (die officiëel op de website staat), maar die is dus al een jaar geen invoerder meer (maar staat wel nog altijd op hun site, tot zijn eigen spijt).

Rik.

Ligt eraan, als je door eigen toedoen het opwindmechanisme kapot hebt gemaakt dan wel.
Als het buiten je schuld ligt mogen je ze niet factureren voor die onderdelen.

Ik vind het ook niet netjes dat ze je er niet eerst even van op de hoogte gebracht hebben dat er kosten aan de reparatie verbonden waren. Je ging er tenslotte van uit dat het garantie was.

Op de site staat het volgende:

An Alpina watch is guaranteed for a period of two years starting on the purchase date, covering all manufacturing defects during regular use as stated in following terms: Alpina atches International S.A. will replace free of charge any defective component due to a manufacturing error, duly noted by our technical services.

This warranty is valid only for timepieces accompanied by the guarantee certificate duly signed, dated and stamped by the authorized Alpina Retailer. The International Warranty does not cover loss, damage resulting from accidents (knocks, dents, crushing, etc.), alteration or opening by other than the authorized Alpina Dealer, as well as the consequences of normal wear and ageing of the watch.

Ik zou zeggen, probeer Martinshof eens.
Zij kunnen je in ieder geval vertellen hoe het met de garantie zit.
Ook denk ik dat je je juwelier best om een correspondentie adres kunt vragen, om een klacht brief naartoe te sturen. Willen ze dit niet geven, dan zou ik ernstig gaan twijfelen of ze je geen poot willen uitdraaien…

Distribution for the Netherlands
Martinshof b.v.
P.O. Box 187
7390 AD Twello
tel: 00315 712 79666
fax: 00315 712 76533
Email: yhafkamp@martinshof.nl

Bedankt voor de info.
heb ondertussen mijn horloge afgehaald, en inderdaad 90 euro betaald (ik had toch geen keuze, 't was dat, of mijn horloge niet terug).
Op mijn mail naar Alpina heb ik natuurlijk geen antwoord gekregen :frowning:

In elk geval, ik vind hun garantiebeleid dus maar niks, want zo hebben ze altijd gelijk; ze beweren dat je het stuk zelf hebt kapot gedaan, en de kous is af.
Bewijs maar het tegendeel !

Rik.

zeer slecht van alpina streep hem ook van mijn wishlist garantie is zeer zeker op de onderdelen met vr gr hans