Garmin Fenix 5s plus

Een vriend van mij wil een sporthorloge aanschaffen en zijn oog is gevallen op de fenix 5s plus van Garwin. Iemand ervaring ermee en/of er wellicht een te koop? Hij zoekt meer informatie over de 2018 versie. Hoor graag jullie ervaringen. Alvast dank en fijn weekend!

Geen ervaring met de Fenix, maar ben erg tevreden met -nu mijn tweede- Garmin Forerunner. Ik gebruik hem enkel als sporthorloge en heb deze daarbuiten niet om. Kwaliteit is prima en aan te raden :slight_smile:

1 like

Ik heb wel ervaring met de Garmin forerunner 235 met externe hartslagmeter aan de band (is vele malen preciezer dan een polsmeting).
Alles werkt goed, en de accu gaat zeer lang mee zolang je de externe hartslagmeter niet gebruikt, gebruik je deze wel dan zul je minimaal 1 keer per week moeten bijladen.
Vele functies, stevig horloge, staat ook nog niet mis of gewoon te dragen.
Nadeel is dat er geen touchscreen is en ondanks de vele functies zijn deze daarintegen niet heel uitgebreid.
Wel een mogelijkheid om ook aan je smartphone te koppelen.

2 likes

Ik heb goede ervaring met Garmin (forerunner) voor hardlopen. Horloge werkt perfekt, deed alles en gaf alle info die ik wil zonder de online omgeving nodig te hebben.
Enige minpunt (let wel de mijne is een versie uit circa 2015) is dat hij lastig gps oppakt voor de start van een wedstrijd als je met tientallen naast elkaar probeer contact te maken met de/een sateliet.

Een maat van me is recentelijk bewust overgestapt naar Garmin (voorheen had hij Polar en TomTom) en ik denk dat hij hetzelfde typenr. heeft die je benoem. Overgestapt omdat hij de online omgeving prettiger vond en er meer data/functionaliteit ‘uit kon halen’.
Kortom Garmin is een aanrader.

Edit: wat @Davy91 zegt, aparte hartslagmeter aan de band werkt het beste :+1:

1 like