Wie kan mij de voor en nadelen geven van een Garmin Fenix 7
( of de + en - punten )
Maar is het wel een goede sporthorloge, want daar gaat het mij om
Ik heb de 5 saffier, de 7 zal wel wat nieuws hebben maar in essentie hetzelfde zijn.
Het horloge is best wel een gaaf ding. Wat betreft sporten zitten alle programma’s er wel op. Hij kan voor de fiets bijvoorbeeld omwentelingen bijhouden en of je vooral met links of rechts trapt. Met lopen vergelijkbaar met wat je leidende voet is, zwemslagen houdt hij ook bij (als je zwemt tenminste).
Voor accurate data heb je wel een hartslag band nodig werkt altijd (véél) beter dan de ingebouwde meter.
De kast is eigenlijk te lucht, had wat meer massa verwacht / gehoopt, maar met sporten wel weer lekker. Verder is de stalen band mooi, maar niet praktisch met sporten. De rubberen band is niet tapered maar zit echt heel fijn (zacht rubber). Het scherm viel tegen en is erg fijn tegelijk: de resolutie is laag en de kleurweergave van e inkt is wat matig (rood is vaal bijvoorbeeld), daarentegen is het veel beter af te lezen tijdens sporten en in fel zonlicht.
Heb hem al een jaar of twee niet meer gebruikt dus bovenstaande komt uit een slecht geheugen
Dankje voor de info
Fenix 6x hier. Draag hem erg veel ( echte horloges blijven daardoor liggen). Grote vooruitgang naar 6 serie waren de kaarten in de navigatie functie. Ik kan daardoor in de bergen offline navigeren met een kaart erbij zodat fouten tot bijna nul zijn gereduceerd. En de enorme accuduur. Fenix 7 is eigenlijk een kleine vooruitgang tav de 6 varianten met kaartenactie.( niet alle 6 varianten hebben dit). Ik zou een mooie aanbieding van een 6x zoeken
Oh ja, saffier variant is niet nodig, ik heb de normale en geen kras en in rots/berg omgeving gedragen.
Scherm van een 6 is beter dan de 5. 7 weer wat beter dan 6.
Bedankt voor de info
Alles net ietsjes beter. Maar de overgang van 6 naar 7 is nihil. Verschil zit in software. De 6 zal geen nieuwe functie updates krijgen nu de 7 uit is.
Ik heb de 6s pro zonder safierglas, en inderdaad geen enkel krasje (ik gebruik hem intensief).
Als je een 6 voor een zacht prijsje kunt krijgen, dan zou ik eerder daarvoor gaan.
Ben opzoek naar de nieuwste versie vandaar de Fenix 7
Ik zou eens bij Coros gaan kijken. Tenminste dat ben ik zelf van plan als opvolger.
Wat is coros
Een ander merk
Mijn vraag is eigenlijk nog niet beantwoord vroeg om de voor en nadelen van een Fenix 7
Ik heb de fenix 6 saffier.
Draag hem nu ruim 2 jaar.
Dit horloge motiveert en stimuleert me telkens weer om te gaan sporten en om mijn activiteiten zoals hardlopen, fietsen en kitesurfen te verbeteren.
Bovendien is er geen smartwatch met de battrijduur van een garmin.
Ook vind ik het design prachtig en de banden heerlijk…
Vroeger waren er vaak software matige problemen bij garmin ook daar heb ik nu geen last meer van!
Kort om doen!
Na deel is wel… sinds ik dit horloge heb draag ik nauwelijks me luxe horloges nog… eigenlijk helemaal niet.
Hier de 6 Sapphire prima ding. Qua scherm / grafisch net iets groter dan de 5. Echter is het wel net tetris vergeleken met Samsung of Apple. Maar voor sporten en ook vol in de zon super afleesbaar. Gewoon functioneel zonder poeha. Rechtsboven 2x drukken en je bent aan het sporten. App is ook fijn en zorgt dat t automatisch op Strava komt. En daar is het natuurlijk om te doen
De 7 vind ik niet mooier met die schroefjes op de lugs
En zo na de Corona - iedereen aan het sporten hype - misschien ook nog wel gunstig en amper gebruikt te krijgen
Bovendien is er geen smartwatch met de batterijduur van een Garmin?
De Coros heeft een langere batterijduur, misschien wel leuk om te vergelijken.
Grappig off topic dingetje: deze maand kwam Apple met de nieuwe pro watch, super trots op de vele uren batterijduur.
Reactie advertentie van Garmin deze week: wij vermelden onze batterijduur in maanden niet uren