Garmin topic (en ook wel NA)

Ik dacht (misschien verkeerd), waar is dat Garmin topic gebleven :slight_smile: ?
Dus, ik ben gek van quartz en andere horloges. Door de aankoop van een nieuwe fiets was ik een tijd geleden op zoek naar iets om m’n strava aan te vullen.
Na wat omzwermingen bij Amazfit en Samsung (beiden prima, de een al wat beter dan de andere), toch terug bij een oude vertrouwde terechtgekomen…Garmin. Mijn oude was een Fenix 3 - prima horloge maar toch niet helemaal mijn ding.

Ze zijn stevig, soms knap, behoorlijk betrouwbaar en hebben een behoorlijk palmares als het gaat om sportieve en andere prestaties. Show ze maar hier. Wat mij betreft: functies, watch faces, hints en tips. Alles wat een Garmin gebruiker maar hoeft te weten!

Ik start met mijn recentste NA; De garmin Instinct 2 (non solar). Voor zover ik het aanvoel wel een blijver. (Sorry G-shock(s)).

…en posten maar…

5 likes

4 likes

Waarom was de Fenix niet helemaal je ding? Draagcomfort of functionaliteit?

De Fenix wordt toch wel een beetje als top of the line beschouwd bij Garmin.

Ik heb een Vivoactive 4 music 45mm. Lekker voor bij het hardlopen. De telefoon kan thuis blijven want spotify kan offline nummers opslaan. Daarnaast wordt de hartslag naar mijn fietscomputer verzonden tijdens het fietsen.

Momenteel kijk ik rond voor een Forerunner 265 of misschien een 965. Die heeft iets meer functionaliteit dan de Vivoactive.

2 likes

Goh ja, waarom. Het was een combinatie van wat factoren denk ik. Misschien wel de grootte en een beetje teleurgesteld in het scherm en de functies. Zo kon ik geen permanente barometer op het scherm krijgen en was HR nog iets met een aparte sensor. Al bij al wel wat plezier mee/van gehad, maar de Instinct 2 heeft het allemaal en nog beter. :sparkling_heart:. De fenix/epix is idd de top en komt overal wel geweldig uit. Maar de instinct heeft een coole MIPS display dat mij meer aanspreekt.

Dit was mijn vorige:

Garmin Fenix 3 (non HR, non saphire)

2 likes

De komende week is de Fenix 6 Pro weer mijn vaste maatje tijdens de Vierdaagse.

Nog geeneens om de route op weer te geven maar meer om 's-ochtends op tijd naast mijn nest te staan, mezelf geen zorgen hoeven maken om zweet, zonnebrandcrème en water en uiteraard om de voortgang te volgen. Zaterdag weer het mechanische spul te voorschijn toveren :grinning:

5 likes

Ik doe mee met een Tactix 7 pro solar. :slightly_smiling_face: Custom watchface met weekaanduiding (de 18) en aan de datum te zien, draag ik hem niet zo vaak. :blush:

4 likes

Succes ermee!

2 likes

Epix GEN2, tot begin dit jaar

daily beater en sports watch, nu alleen nog maar sports watch. (Vooral voor hardlopen)

4 likes

Gefeliciteerd met je NA. Veel sports watch voor je geld en “onkapotbaar”.

1 like

Garmin heeft als top van de range de MARQ-serie, die staat qua prijs, afwerking en functionaliteit boven de Fenix en de Epix.

2 likes

Dag twee ook weer overleefd, was ook maar slechts 49 en een beetje… :smile:

Morgen met de Fenix de 7-heuvelen over, mooi stukje tussen Duitsland en Nijmegen.

6 likes

Dat is ook een mooi stukje om!

37 left, 13 to go :grinning:

5 likes

Succes! Ik vond de 3e dag altijd de mooiste route hebben. En daarna lukt de 4e altijd! :+1: :grin:

1 like

Laatste dag, net de pontonbrug bij Cuijk overgestoken. 36 km achter de rug, 14 te gaan. Samen met de Fenix naar binnen wandelen…

2 likes

Mooie prestatie, epic in m’n boek! Garmin veel moeten bijladen?

1 like

Dagelijks opgeladen tot 100%. Op dag 1 (langste dag) was hij ontladen tot 48. Wel continue route tracking aan dan hè.

1 like

Ooit een Fenix 7 gehad. GPS liep constant vast. Klantenservice is waardeloos van Garmin. Maar als het werkt is het inderdaad mooi spul met nauwkeurige meetresultaten. Door mijn ervaringen ben ik wel weer overgestapt naar Polar.

1 like

Heb een garmin fenix 3 met een kapotte band dus die draag ik nooit meer. Heb een venu 2 welke erg goed bevalt. Wil in de toekomst nog wel de epix 2 aanschaffen.

3 likes