Gassan Amsterdam (Dam)

Hi all,

Bood hier eind juli mijn JLC Master Control Chronograph (gekocht in mei van dit jaar) aan ter reparatie.
Toen uistekend geholpen.

Gisteren een belletje gekregen dat ik het horloge weer kon ophalen dus afgelopen middag naar Gassan op de Dam gegaan.
Netjes gekleed naar binnen gegaan (niet dat dat verschil zou moeten uitmaken, maar toch) en de dame aan de balie gemeld dat ik mijn horloge kwam ophalen (zonder te melden om wat voor horloge het ging).
Haar reactie: “Zo, wat goed van jou, zeg” (op schertsende toon). Inmiddels ben ik de dertig gepasseerd (zie er wat jong uit voor mijn leeftijd) en kan ik een dergelijke attitude, op zijn zachtst gezegd, niet waarderen. Nog triester werd het toen deze Chanel kip met het horloge terugkwam en haar houding en toon opeens 180 graden waren gedraaid: “zo meneer, hier is hij weer terug voor u, zo goed als nieuw, wilt u wellicht een kopje koffie? Wat een vreselijk weer buiten, vindt u ook niet?” blablabla…; kennelijk ben je voor dit soort volk opeens wel interessant als bij nader inzien blijkt dat je je een horloge van een kleine acht mille kan veroorloven…

Heb ze bij het verlaten van de winkel nog even vriendelijk bedankt voor de “hoffelijke” ontvangst en service en ben toen weer op het fietsje naar huis geklommen.

Conclusie: ik zal niet de hele zaak over een kam scheren maar wat een armzalige vertoning van deze verkoopster. Hier kom ik dus niet meer terug .

Bedankt voor jullie aandacht.

Mvg,

Pieter

3 likes

Dat hoor je vaker over deze zaak. mooie poezen die lekker ruiken en soms ook Nederlands spreken… Het beste kun je direct doorlopen naar de horlogemakers, dat zijn echte toppers, dus toch iets postiefs over deze zaak.

1 like

Zou i;)k ook doen, maar u heeft de chef personeelszaken nooit gezien of gesproken?

Op 23 juli 2015 mijn defecte Swatch Sistem 51 (door mede forumlid gekocht bij Gassan Schiphol) teruggestuurd naar Gassan , onder garantie.

Inmiddels ruim 2 maand verder, en nog geen horloge terug! Een defecte Swatch Sistem 51 is m.i. niet te repareren en dient vervangen te worden door een nieuw exemplaar. ( 1 geheel)

En paar keer heen en weer gemaild en op 17 september onderstaande reactie;
Geachte heer Baas,

Bedankt voor uw e-mail.
Naar verwachting (doorgekregen van Swatch) wordt uw horloge volgende week naar ons toegestuurd. We sturen het bij binnenkomst meteen naar u door.

Met vriendelijke groet,

Gassan Schiphol BV

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Jullie raden het al, geen horloge. :rage:

Ik ben behoorlijk teleurgesteld in zo’n groot bedrijf !!

1 like

Om gelijk maar met de deur in huis te vallen: waardeloze ervaring en twijfelachtige service !!!

Gisteren bij Gassan op de Dam geweest om te kijken of ze een Sub No Date hadden ( twijfel Explorer 2 en Sub ) en na 10 minuten vertwijfeld te hebben rondgekeken in de Rolex hoek werden we eindelijk aangesproken.

Gevraagd naar een Sub No Date en ja hoor ze hadden 1 op voorraad echter deze was vergeven omdat er een wachtlijst is voor dit model. Verkoopster heeft het horloge toch gepakt en ik mocht hem even passen.

Nadat ik aangaf het wel erg mooi te vinden zei de verkoopster dat als ik hem nu zou kopen ze de wachtlijst zou negeren. Noem me een moraal ridder maar dat vind ik echt not done.

Ik gaf aan dat ik sowieso niet on the spot zou beslissen omdat ik twijfelde tussen de Explorer en de Sub, de verkoopster antwoorde hierop " geen probleem hoor ik leg hem voor je weg tot 1800 uur vanmiddag, de wachtlijst nabellen heeft toch geen zin want het is zaterdag en er neemt toch niemand op ".

Ik heb vervolgens aangegeven dat ik mn keuze had gemaakt en hem niet zou kopen omdat ik het not done vind om mensen op een wachtlijst te benadelen.

Niet iedereen zal het me eens zijn maar ik vind bovenstaande niet kunnen en vind een en ander op zijn minst twijfelachtig

7 likes

Wie zegt dat er een wachtlijst was? :wink: Wellicht werd aangegeven dat er een wachtlijst was om jou over te halen hem nu direct te kopen.

On Topic

Ik ben een paar maanden geleden keurig geholpen door hun horlogemaker toen ik enkele kleine aanpassingen wilde laten doen aan mijn Oyster Perpetual.

1 like

Als dat de reden zou zijn vind ik het nog een twijfelachtige aanpak…

1 like

Ik was hier vorige week met een vriend en klant uit Azië. Hij wilde graag de JLC Reverso 1948 hebben en meteen aftikken. De manager haalde zijn schouders op en mompelde iets als “uitverkocht” en smeerde hen direct weer, ons licht geshockeerd achterlatend. Niks alternatieven aanreiken, niks goedemiddag, nada. De arrogantie is daar echt voelbaar. Wij komen hier nimmer terug.

3 likes

Vandaag even binnen geweest bij Gassan op de Dam. Ik werd niet echt heel prettig geholpen en kreeg op geen enkel moment de indruk dat de verkoopster enige kennis had van de Rolex Explorer I die ik kwam passen. Ze ontkende dat er ook een 36mm versie was geweest van de Explorer.

2 likes

Deze zaak draait alleen op toeristen. Voornamelijk Chinese. Zal er ook nooit binnenstappen.

2 likes

Nou, jij werd in ieder geval nog geholpen begrijp ik. Dat was op het Gassan hoofdkantoor vandaag wel anders. Daar ben ik, ondanks langdurig in de vitrines bij de balie en elders kijken alsmede het maken van diverse opmerkingen aan het verkopend personeel niet geholpen. Wellicht hielp het niet dat ik een 116710BLNR (redelijk zichtbaar) omhad.

Enne, druk was het er niet hoor! Op een gegeven moment was ik bijna alleen in het Rolex deel.

Uiteindelijk werd ik in het andere deel bij de Tudor vitrine wel aangesproken.

Ik heb een mevrouw die als enige niet met een klant bezig was een seintje gegeven.

O, u wilt geholpen worden ?