Ik ben nieuw voor deze forum. Ik ben 22 en ik wil voor het eerst een horloge kopen. Ik heb niet zoveel kennis met de horloges. Dus alle reacties van jullie zijn welkom. Ik wil 1 horloge kopen en dat moet goed zijn. Mijn budget is € 500,-. Na veel zoekwerk ben ik uitgekomen op GC watchtes model 47000G1. Ik kan deze horloge kopen voor € 400,-. Wat vinden jullie van deze horloge? Of kan ik nog mooiere/betere model kopen voor € 400,-?
Ik heb zelf een GC gehad. Je krijgt heel veel kwaliteit, maar daar is de prijs ook naar, Hij is duur, vooral omdat het een Quartz is. Voor dat geld kan je weel mooiere horloges kopen.
Kijk dan eens voor een Seiko Kinetic of een Citizen Ecodrive.
Heb je nooit geen last van batterijen die gewisseld moeten worden.
Een kinetic slaat energie op dmv je polsbeweging en een ecodrive
haalt zijn energie uit (zon)licht.
De accu die er in zit gaat jarenlang mee en als deze vervangen moet worden
is dat ook slechts tientjeswerk.
Dank je wel voor de reactie. Ik vind die model van jou niet zo mooi. Ik hou meer van dit soort horloges. Kinetic Direct Drive Moon Phase en Seiko Premier Kinetic Perpetual. Maar deze 2 zijn wel best prijzig. Ken je misschien andere horloges/merken die lijkt op bovenste model?
Voor de Seiko’s premier kinetic perpetual calendar binnen jouw budget
kijk hier eens. http://www.monsterwatches.nl/index.php/home
De diverse perpetual calendars staan onder het kopje “Seiko High End”.
En ik heb gehoord dat swiss horloges zijn beste
maar Seiko is een Japanse horlogemerk. Dus is
Seiko beter dan Guess Collection?
Hoeft niet. Sommige Rolexen lopen beter dan een Seiko. Maar sommige Seiko’s lopen weer beter dan sommige Rolexen. Spring Drive iemand?
Bovendien… wat is ‘beter’? Accuraat, duurzaamheid, etc.
Nu je de typenummers weet kun je zelf ook gaan zoeken naar de beste prijs.
En wat waardebehoud betreft, voor de meeste nieuw gekochte horloges geldt dat je binnen de kortste
keren minstens de helft van de prijs waarvoor je hem gekocht hebt kwijt bent aan afschrijving.
Dat zal bij deze Seiko’s niet anders zijn.
GC horloge 47000G1 heb ik zelf ook (ong. 5 jaar), ik heb hem veel gedragen en kreeg ermee ook vaak complimenten. Stoer horloge, maar ik draag hem nu bijna niet meer. Pas op met het kopen van een namaak, er zijn nu veel namaak van dit model.