GC horloge. Geld waard of alternatieven?

Ik ben vrij nieuw in de wereld van horloges. Heb gezocht op het forum maar gc is een te kort woord om zoekresultaten op te leveren.

Ik heb mijn oog laten vallen op dit horloge:
http://sparnaaij-juweliers.com/images/gc2.jpg

Hij kost normaal een 600 euro, maar is hier en daar voor 400 euro te vinden.
Nu vraag ik mij af. Het is is een ‘chronograaf’. Is dat een kwalitatief goed uurwerk? Ook is hij ‘rose gold’. Wikipedia zegt dat dat goud met kopertoevoeging is, maar is dat een laagje van een paar micrometer dik op rvs? En hoe houdt dit over de jaren heen?
Indien de kwaliteit niet zo goed is, kan iemand die er verstand van heeft mij dan misschien merken/types wijzen in dezelfde prijsklasse in met deze stijl modellen die kwalitatief beter zijn?

Daarnaast: Als je dit horloge met garantiebewijs en doos in het buitenland koopt, heb je dan een garantiepunt in Nederland of moet je hem bij problemen eerst weer naar die winkel sturen?

Alvast bedankt!

Een chronograaf is op zich geen uurwerk, maar een functie van een uurwerk. In goed ‘Nederlands’ een stopwatch.
Volgens mij zit hierin een quartzuurwerk.

GC (zie http://www.gcwatches.com/)is onderdeel van Guess watches. Daarover is genoeg te vinden. Guess is een van de vele kleding modemerken, die ook horloges op de markt brengt. Zonder daarover een waardeoordeel te hebben, is mijn visie wel dat je voor een bedrag tussen de €400 en €600 een horloge kunt kopen met wat meer kwaliteit. Ik denk dat veel van de forumleden hetzelfde hebben gehad als jij. Je gaat je interesseren voor horloges en dan zie je iets dat je aanspreekt en dat je wilt hebben. Het kan dan geen kwaad, zoals je ook doet, om eerst eens te kijken wat er verder op de markt is. Vaak merk je dat je dan toch een wat andere richting opgaat. Dat spaart en geld en horloges die werkeloos in een doos of la liggen opgeborgen. Succes met je zoektocht.

Roelof Schreef:

GC (zie http://www.gcwatches.com/)is onderdeel van