GC horloge. Geld waard of alternatieven?

Ik ben vrij nieuw in de wereld van horloges. Heb gezocht op het forum maar gc is een te kort woord om zoekresultaten op te leveren.

Ik heb mijn oog laten vallen op dit horloge:
http://sparnaaij-juweliers.com/images/gc2.jpg

Hij kost normaal een 600 euro, maar is hier en daar voor 400 euro te vinden.
Nu vraag ik mij af. Het is is een ‘chronograaf’. Is dat een kwalitatief goed uurwerk? Ook is hij ‘rose gold’. Wikipedia zegt dat dat goud met kopertoevoeging is, maar is dat een laagje van een paar micrometer dik op rvs? En hoe houdt dit over de jaren heen?
Indien de kwaliteit niet zo goed is, kan iemand die er verstand van heeft mij dan misschien merken/types wijzen in dezelfde prijsklasse in met deze stijl modellen die kwalitatief beter zijn?

Daarnaast: Als je dit horloge met garantiebewijs en doos in het buitenland koopt, heb je dan een garantiepunt in Nederland of moet je hem bij problemen eerst weer naar die winkel sturen?

Alvast bedankt!

Een chronograaf is op zich geen uurwerk, maar een functie van een uurwerk. In goed ‘Nederlands’ een stopwatch.
Volgens mij zit hierin een quartzuurwerk.

GC (zie http://www.gcwatches.com/)is onderdeel van Guess watches. Daarover is genoeg te vinden. Guess is een van de vele kleding modemerken, die ook horloges op de markt brengt. Zonder daarover een waardeoordeel te hebben, is mijn visie wel dat je voor een bedrag tussen de €400 en €600 een horloge kunt kopen met wat meer kwaliteit. Ik denk dat veel van de forumleden hetzelfde hebben gehad als jij. Je gaat je interesseren voor horloges en dan zie je iets dat je aanspreekt en dat je wilt hebben. Het kan dan geen kwaad, zoals je ook doet, om eerst eens te kijken wat er verder op de markt is. Vaak merk je dat je dan toch een wat andere richting opgaat. Dat spaart en geld en horloges die werkeloos in een doos of la liggen opgeborgen. Succes met je zoektocht.

Roelof Schreef:

GC (zie http://www.gcwatches.com/)is onderdeel van
Guess watches. Daarover is genoeg te vinden. Guess
is een van de vele kleding modemerken, die ook
horloges op de markt brengt. Zonder daarover een
waardeoordeel te hebben, is mijn visie wel dat je
voor een bedrag tussen de €400 en €600 een horloge
kunt kopen met wat meer kwaliteit. Ik denk dat
veel van de forumleden hetzelfde hebben gehad als
jij. Je gaat je interesseren voor horloges en dan
zie je iets dat je aanspreekt en dat je wilt
hebben. Het kan dan geen kwaad, zoals je ook doet,
om eerst eens te kijken wat er verder op de markt
is. Vaak merk je dat je dan toch een wat andere
richting opgaat. Dat spaart en geld en horloges
die werkeloos in een doos of la liggen opgeborgen.
Succes met je zoektocht.

Ondanks het feit dat het een modemerk is heeft Guess twee lijnen. De normale en de Guess Collection lijn. De laatste zijn allemaal “swiss made” en dus kwalitatief hoger dan de normale guess’ waar chinese uurwerken in zitten. De prijsen van de Guess collection zijn dus ook hoger. Ik denk dat 400 euro voor een swiss made quartz uurwerk een mooie prijs is. Je kunt ook goekoper gaan maar ook veel duurder terwijl het binnenwerk hetzelfde is. Als jij hem mooi vind is dit een prima horloge hoor. Er zijn echter niet veel fans van dit merk op het forum. De meesten houden echt van een merk met een horlogegeschiedenis zoals Tissot of Hamilton.

Kwalitatief zal er niks op aan te merken zijn.
Het feit is wel in mijn ogen dat de prijs/kwaliteit niet ok is.
Ik vind namelijk 400-600 euro veel voor een 'mode’merk met een quartz uurwerk.
Kijk eens naar merken als Hamilton, Oris, Christopher Ward.

Zo, bedankt voor de snelle reacties.
Ik zal mijn doel even verduidelijken. Ik ben Geen horlogefreak/verzamelaar, en ben ook niet van plan dat te worden. Die Onegin kost me op het gebied van drumstel en espresso al genoeg :slight_smile:
Een horloge moet voor mij drie dingen doen:
Mooi zijn.
Het lang en goed doen (uurwerk)
Mooi blijven/tegen normaal gebruik kunnen.

Die eerste heb ik deze op uitgezocht, die tweede lijkt met een zwitsers uurwerk wel goed te zitten (toch?).
Dat derde punt. Dat rose gold slijt er toch niet snel af hoop ik?

Een horloge dat van binnen helemaal geweldig is en van buiten vrij saai is niet zo mijn ding.