Gearriveerd: een Monster uit Poetinland :-)

Misschien niet slim, maar kon het niet laten liggen en ik was enige bieder. Inmiddels ligt echter het horloge al weer anderhalve dag bij de post in St. Petersburg. Heb gelukkig betaald met PayPal…
Nee ik vertel niet wat en hoe, maar ik hoor vreselijke verhalen van kopen in Rusland met enorme wachttijden. Ervaringen? NL en Rusland staan nou niet op de meest vriendschappelijke voet, weet niet hoe dat gaat met pesterijen via instanties, dus…

Ik heb onlangs eentje gekocht in Ukraine. 2 weekjes later netjes afgeleverd zonder extra kosten.
Met Rusland heb ik nog geen ervaring, maar ik zou vooral nog niet in paniekmodus gaan. Komt wel goed.

1 like

Heb voor mijn werk veel met Rusland te maken. Ik zou me niet al te veel zorgen maken, mits alle papieren in orde zijn.

Rusland is heel bureaucratisch (zeker na MH17). Handel van en naar Nederland wordt (on)bewust tegen gehouden en gecontroleerd. Een kleine typefout op de factuur of wat dan ook zorgt al voor oponthoud. Als alles gewoon in orde is, kan je redelijk snel je pakketje ontvangen.

Afgelopen jaar een keer of 5 wat uit Rusland en Oekraine gekocht. Tot nu toe zonder enig probleem; levertijd van 4 dagen(!) tot 3 weken. Ik heb relatief meer gedoe met post uit bepaalde EU-landen, zelfs daar deugt die Europese Gemeenschap niet voor… :wink:

Oh, ik heb ook genoeg gekocht in de voormalige satellietstaten, maar niet eerder in Putinland zelf… :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Heb geen idee of verkoper dat allemaal netjes heeft gedaan natuurlijk… Gewoon afwachten maar.

Ik koop regelmatig in Rusland en heb er nog nooit problemen mee gehad. Communicatie vaak in steenkolen Engels en tussern bestellen en bezorgen ligt meestal een week of drie. Zelfde verhaal voor de Ukraine waar ik ook veel vandaan heb.

Daar moet je denk ik maar “gewoon” vanuit gaan.

En douane?

Heb nog maar eenmaal uit Rusland besteld en dat pakje zijn ze kwijt geraakt. :rage: Uiteindelijk na 2 maanden men geld terug gekregen van de verkoper. Op Wus hebben we zelfs al een klaag topic over de Russische post. Was even een tijdje dat er veel post verdween, maar het lijkt erop dat het nu beter gaat. Oekraine daarin tegen is vaak binnen 7 a 8 dagen in huis.

Douane is gewoon een kwestie van geluk hebben om er niet uitgepakt te worden.

Nederland en Rusland staan echt niet op slechte voet. Is alleen wat de media vertellen en dit soort verhalen doen jou nou geloven dat de russische post jou probeert te pesten door je post op te houden omdat je Nederlander bent…

De Russische post is een te grote organisatie om zich hiermee druk te moeten maken. Snap dat je je druk maakt maar tis toch betaald via PayPal, no stress dus.

Douane hier zal niet al te moeilijk doen, hooguit extra check (pakketje openmaken) en inklaringskosten (BTW, etc). Ik heb vanuit Rusland naar Nederland eigenlijk nooit problemen gehad.Of dit nog uitmaakt van particulier naar particulier weet ik niet zeker.

Tot nu toe goede ervaringen met post uit de USSR duurt soms even maar de tracktrace van Russianpost werkt echt prima, daar kan post.nl nog wat van leren is mijn ervaring in ieder geval. Extra douane kosten heb ik ook nog nooit gehad.

OK, hartelijk dank allemaal, ik zie met vertrouwen een horloge tegemoet! En als niet, dan is daar Paypal… :wink:

1 like

Ook hier goede ervaringen met verschillende verkopers uit de Oekraine :grin:… Van de week mijn eerste bestelling in Rusland gedaan, dus dat is nog even afwachten. Weekje of drie duurt het meestal wel uit Oekraine, dus uit Rusland reken ik daar ook maar op…

Ik krijg steeds verhalen over de Oekraïne, maar in mijn beleving is dat een satellietstaat, (inmiddels steeds minder…) Ik heb ook prima zaken gedaan met mensen uit de Oekraïne. Dit is de eerste keer met iemand uit Rusland zelf.

OK, volgens de overzichtelijke website van Russian Post is het horloge nu door de douane heen en in transit…
Spannend…

Ik heb vaak zat in onder andere Rusland besteld, (niet alleen horloges, ook allerlei ander spul) en nog nooit mis gegaan. Kost meestal een week of 2 tot de spullen er zijn.

Ik kan overigens niet wachten op foto’s van je nieuwe aanwinst :slight_smile:

Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig :wink:

Geduld heren, ik heb ook alleen maar heel matige foto’s gezien, maar er zijn er zat van dezelfde op dit forum. :stuck_out_tongue:

Je houdt ons wel in spanning, hoop op een goede afloop :blush: