Gearriveerd: G-Shock GW-5000-1JF Flagship

Gisteren een pakketje uit Japan ontvangen met iets waar ik al heel lang naar uitkeek.

De G-Shock GW-5000-1JF, het vlaggenschip van de 5xxx-serie!

Volledig roestvrijstalen kast en schroefdeksel, beide met DLC, Diamond-like coating, Made in Japan, Multiband 6, Tough Solar en met een bijzondere band. In vergelijking met de M5600 die ik ook heb voelt dit model vele malen robuuster aan, valt lekker zwaar om de pols en draagt door de bijna rubberachtige en satijnzachte band als de meest comfortabele van alle G-Shocks die ik heb.

Voor het eerst besteld bij Chino http://c-watch.co.jp/ww/ die zoveel wordt geroemd op Watchuseek om zijn service. Erg tevreden en in het pakket zat als bedankje ook een ‘Japans Staatslot’ verpakt. Leuk!

De M5600 is inmiddels verkocht. Deze GW-5000 gaat echter nooit meer weg, het is voor mij de ultieme G-Shock. Gelijk een reserveband en bezel besteld bij tiktox.com voordat die niet meer leverbaar zijn.

En 2 fraaie plaatjes van internet. Volledig stalen DLC kast. DLC was ik nog niet eerder tegengekomen bij horloges, zie http://50-gs.blogspot.com/2009/08/36-bacon-and-gw-5000b.html

De rubberachtige satijnen look is hier mooi zichtbaar:

Wow! Het verheugd me echt dat iemand op dit forum deze heeft aangeschaft. Deze zie je niet vaak en het is echt een topper. Gefeliciteerd!

Ziet er prachtig uit, stoer en toch iets ingetogen.
Mooi hoor!

Wat ik mij net zat af te vragen: Multiband:
Als het klokje op transport in het vliegtuig zit/ligt zal het dan ook de verschillende tijdsignalen oppikken zodat ie, eenmaal gearriveerd in Nederland, ook gelijk op "onze " tijd staat?:S

Veel plezier er mee.

Groet
Herman

deze is ook errug gaag zeg, DLC ben ik vaker tegengekomen op horloges maar nog nooit op een Geesjok(tu) veel plezier met deze mooie aanwinst

Ik weet niet hoe het multiband in het vleigtug (laadruim) reageert, maar toen ik nog voer had in in het schip geen bereik, (ook geen gsm en zelfs geen radio)
Pas als ik buiten kwam had ik weer ontvangst.

Moet er wel bij zeggen dat het een marine fregat was, die zijn wat beter beschermd tegen straling.

Van harte met je erg leuke nieuwe aanwinst … leuk er idd ook 1 op het forum voorbij te zien komen, gebeurd niet zo vaak :slight_smile: (tu)

pimobiel Schreef:

Ik weet niet hoe het multiband in het vleigtug
(laadruim) reageert, maar toen ik nog voer had in
in het schip geen bereik, (ook geen gsm en zelfs
geen radio)
Pas als ik buiten kwam had ik weer ontvangst.

Moet er wel bij zeggen dat het een marine fregat
was, die zijn wat beter beschermd tegen straling.

Je moet de 'home-city’eerst instellen: het klokje gaat namelijk niet automatisch alle zes de frequenties af.

Wow, gefeliciteerd dat is inderdaad een topper !

Dat is een hele mooie, dat wordt zeker een collectors item. Gedurfde aanschaf maar de kenners weten hem op waarde te schatten.

Mijn beste,

Ziet er goed uit om de pols!!
“Gold value at Silver price”.

Geluk gewenst met deze nieuwe aanwinst.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Bedankt allemaal mensen. Ben echt bijzonder blij met deze aanwinst. Heb veel duurdere klokken maar om deze is het plezier er niet minder om. Het zal vast een collectors item worden maar ik heb hem vooral gekocht om veel te dragen! De M5600 voelde je niet aan je pols, de GW-5000 is door de stalen kast en schroefdeksel lekker zwaar.
Er zit ook een andere module/uurwerk in die alleen voor dit model wordt gebruikt. Opvallend scherpe en zwartere digits en een heel ander menuindeling en nu een 24h stopwatch. Er zat alleen een Japanse handleiding bij, de Engelse moet ik nog downloaden. Een verschil is wel direct duidelijk, tussen de datum staat nu een punt ipv. een streep! :slight_smile:

Met dank aan het G-Shock forum van Watchuseek, want over dit model is daar enorm veel over geschreven. Ze zijn alleen al erg moeilijk te krijgen, niet meer bij Higuchi, Seiya en Chino. Toen Chino plotsklaps even voorraad had en aankondigde de prijzen te moeten gaan verhogen door de dure Japanse Yen was het kopen!

Hier nog een paar fraaie closeups.
http://watch-tanaka3.sub.jp/casio/GW-5000-1JF/

Leuk, hoor! (tu) Wel zuinig op zijn, hè? :wink:

Er zit ook een andere module/uurwerk in die alleen
voor dit model wordt gebruikt. Opvallend scherpe
en zwartere digits en een heel ander menuindeling
en nu een 24h stopwatch. Er zat alleen een Japanse
handleiding bij, de Engelse moet ik nog
downloaden.

Juist, en de countdown timer is weer gewoon 24h max instelbaar. Wie bij Casio beadcht heeeft dat dat 1h moest worden is hopelijk weggestuurd. Een van de redenen dat ik bij mijn DW5600E blijf. Hoe is de piep van dit horloge, mij valt op dat de solars altijd zachter zijn dan de batterij versie’s.