Gearriveerd: mint LIP Super Nautic Ski

Finally arrived! Toen ik hem kocht wist ik dat de staat goed was, maar dit is wel extreem. Hij lijkt gewoon nieuw! Geen krasje, niks. Durf 'm eigenlijk niet te dragen… Deze gaat (voorlopig) niet meer weg. Het enige wat een beetje jammer is, is de lugbreedte, die is namelijk 22mm. Daar heb ik de Tropics niet voor… Alhoewel, binnenkort wel :slight_smile:

Binnenin tikt het elektromechanische Lip R148 caliber. Waar ik misschien nog wel het meest van geniet is de interne bezel. Love that! Compressorkasten all the way!! :slight_smile: Er zijn drie varianten van. De eerste Nautic Ski kwam met een klassieke Compressorkast. Vervolgens kwamen er twee andere modellen uit, een grote variant, welke voor vintage begrippen gigantisch is, en deze variant. Deze is 38mm breed en heeft de niet signed Compressorkronen.

Voor de mensen die heel goed kijken, de secondenwijzer achterkant is gevormd in een soort bliksemschicht, erg leuk detail. Zo zijn er nog wel meer leuke details, het rode aanwijzertje bij de datum, de cijfers op de indices die je onder een bepaalde hoek niet ziet, de kleurencombinatie en de afwerking. Love it! Kan niet uitsluiten dat de eerste Nautic Ski er ook gaat komen.

Anyway, foto’s dan maar :slight_smile:

En dan rest er nog één vraag, welk bandje?

Bedankt voor het kijken! :slight_smile:

17 likes

Da’s een heel mooi apparaat!
Gefeliciteerd!

1 like

Aan de pols van iemand met als nickname @mooieklokjes is dit horloge denk ik op de juiste plek.

1 like

Mooi horloge!
Alleen een drukke achtergrond😋

1 like

Bedoel je het boek? Vond het wel toepasselijk voor de herfst :wink:

Haha ja, zeker toepasselijk. Alleen steelt het een beetje de shine van het horloge.

1 like

Hmm, zal eens foto’s maken met een andere achtergrond.

1 like

Mooie nieuwe aanwinst.

1 like

Een dikke LIP!

2 likes

Mijn beste,

Proficiat!!
Ziet er fantastisch uit. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooie Lip.
Deze wordt nog steeds gemaakt in nieuw model,
Ook mooi en ook leverbaar met nato.

Klopt inderdaad, leuke reissue, maar ik ga liever voor ‘The real deal’ :slight_smile: .

Erg mooi exemplaar, Jelle :+1:
Tja, die twee bandjes? Hhmm, zou ff wachten op de tropical, want deze leiden teveel af van waar het om gaat. Of koop dan een grijze of zwarte perlon van V&D of Hema van een paar euro :beers:

Wat een prachtig klokje @mooieklokjes !
Ik vind die blauw-wit-rode eerste nato er mooi bij, of een mooie blauwe perlon, of wellicht een navy-rode regimental nato

Heel mooi exemplaar!
Die van mij is veel meer gebruikt, met wat aantasting van de wijzerplaat, maar ik ben er ook erg blij mee :smile:
Zelfde kast dacht ik alleen staat er bij mij geen “super” op.


Ik dacht dat de “super” trouwens degene met de extra grote kast was?
http://forums.watchuseek.com/f6/anatomy-lip-super-nautic-ski-electronic-29755.html

En de reissue is prachtig, maar het is geen “echte” compressor kast helaas :smile:

1 like

Heel mooi exemplaar, veel draagplezier!

1 like

Er zijn meerdere wijzerplaat varianten. Zowel Super Nautic Ski als Nautic Ski Electronic. Er is ook een Waltham versie van, een Super Nautic Ski die verder identiek is aan dit model.

Die van jou is ook mooi trouwens! :slight_smile:

Je mag me een berichtje sturen als hij er weer uit gaat, Jelle! Super ding!

1 like

Leuk te zien dat je hem binnen hebt! Heel gaaf ding​:+1:t2::+1:t2:

1 like

Ik prefereer de eerste versie, maar dit mag er zijn!

1 like