Een half jaar geleden heb ik een Christopher Ward C65 Sandstorm gekocht. Ik ben nog steeds erg te spreken over deze chronograaf, maar ondanks haalde ik 'm na een weekje weer uit de kast en zag ik dat de stam van de kroon (schroef) gebogen was. Ik heb het horloge niet ergens tegenaan gestoten of laten vallen, wat ook valt af te leiden aan de afwezigheid van schade aan die kant van het horloge
Heb het horloge opgestuurd naar Christopher Ward en ze hebben me laten weten dat het hier gaat om ‘accidental damage’, waardoor de reparatie niet onder de garantie valt. Een gebogen stam die ook de kast van het horloge heeft beschadigd zodat ook die moet worden vervangen (aangezien het horloge nu niet meer waterdicht is). Rekening: 480 euro. Wat te doen nu? Heeft iemand ervaring met zo’n schadegeval? Valt dit nog te repareren in Nederland, of is het beter om dat door Christopher Ward (gezien de onderdelen) te doen?
Ik heb momenteel helaas geen foto’s van de schade, maar wel een recente foto van het horloge voordat ie een week niet om mijn pols zat.
De kroon buigt natuurlijk niet vanzelf. Dat kan alleen door impact gebeuren. Dus tenzij je het horloge zo nieuw hebt ontvangen, is dit tijdens jouw bezit gebeurd.
Zoals @Floris155 al zegt, reparatie bij CW zelf is eigenlijk je enige optie. Dat is helaas het nadeel van een kleiner merk zonder dealernetwerk.
Dit is een schroefkroon toch? Is het stuk waar je 'm opschoeft (waar de schroefdraad zit) ook krom? Dan lijkt me inderdaad de enige optie om ook de kast te vervangen, wat alleen CW kan doen ivm de levering van onderdelen. Als alleen de stem krom is (zichtbaar iig) zou je deze bij een lokale horlogemaker kunnen laten vervangen. Een SW200/2824-2 stem is niet echt een exotisch onderdeel.
Bale man, helaas gebeurt soms. Heb ook wel een schade gehad aan een horloge terwijl ik toch zeker dacht te weten er niet mee gestoten te hebben. Kras op het glas…… . Kan daar erg slecht tegen . Glas vervangen is gelukkig iets reguliere werk.
Ken het horloge niet maar iedere druk die je uitoefent op de kroon kan schadelijk zijn.
tijd verzetten terwijl hij om je pols zit… no no
leuning van een trap meepakken.
ect.
Hoef maar iets kleins te zijn, maar als het net je kroon goed raakt…
In jouw geval zit er denk ik niets anders op. Je kunt het ook niet zo laten, binnen de kortste keren heb je vocht in je uurwerk.