Geboorte - horloge

Binnen twee maanden word ik papa en daarom wil ik nu voor mijzelf een horloge aanschaffen die ik later aan mijn kindje kan doorgeven. Of het nu een jongen of een meisje is, maakt niet zo veel uit omdat ik toch maar smalle polsen heb en liefst een diameter heb tussen 38 en 40 mm.

Budget is beperkt ± 600 euro.

Ik heb een SARB033 vorig jaar aangekocht maar ik wil een nieuw model van dit jaar.

Ik heb ook al een nieuwe Nomos Club model gezien maar budget van deze horloge is een stuk hoger. Blijft wel een leuke horloge.

Ideeën?

2 likes

Leuk idee! Nu maar hopen dat je spruit dezelfde smaak als jij zal hebben. :wink:

Zoiets? http://awco.nl/winkel/nieuw-collectie/junghans/by_max_bill_151865

Lastig idd.
Zou met name even nadenken wanneer je het horloge wil overdragen aan je kind. Als het rond 18-20 is, dan zou ik een mooie Seiko overwegen. Is het pas op latere leeftijd als erfstuk, dan zou ik een tijdlozer design kiezen zoals de Junghans hierboven.

Zou dan ook even afwachten totdat je weet of het een jongen of meisje is. Iig gefeliciteerd en succes met de zoektocht.

1 like

en of het links- of rechtshandig is… een knokkeldrager of armdrager etc etc etc… :slight_smile:

Moet ik toch aan de reclame van Patek Philippe denken :relaxed:

2 likes

Tissot visodate?

Een klassiek oogend horloge, Zwitsers, binnen dit budget bv een Oris big crown

Is de Longines HydroConquest 39mm automaat een idee?

Zwitsers, kan tegen een stootje, kan tegen water, sportief en met gelukt net binnen budget!

Oriënt Bambino.

Leuk idee!

Ga je jouw taalvaardigheden ook doorgeven :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Dit is zo’n idee dat in de praktijk alleen maar teleurstelling kan opleveren. Tenzij het een PP is, kunnen ze van de inruil nog een feestje geven.

1 like

Eens. Is uiteindelijk (vermoed ik) ook mede ingegeven door het idee eerst zelf 20 jaar plezier van het horloge te kunnen hebben, en wie weet hoe uitgewoond het ding tegen die tijd al is.

Koop liever tegen die tijd een mooi horloge in overleg met je bijna-volwassen zoon/dochter. :thumbsup: Grote kans dat hij/zij er tegen die tijd totaal geen interesse voor heeft, of juist een heel uitgesproken smaak heeft.

Ik zou echt de kiezen op elkaar doen en voor de Nomos gaan… dat is over 18 jaar echt nog een gaaf horloge.

Ik wilde ook wel een soort van aandenken van de geboorte van onze zoon en heb toen besloten voor een Revolo te gaan.

Ten eerste omdat het wel leuk is om zelf je horloge samen te stellen en ten tweede omdat je er een mooie gravering in kon laten zetten.
Voor mij is het dan ook meer een aandenken van , dan een kado voor.

Het probleem is inderdaad dat je nu nog geen idee heb wat die kleine over een aantal jaar van je horloge afwijking vind. Wellicht heeft hij of zij er helemaal niets mee en ben jij de afgelopen 16 jaar voor niets helemaal super zuinig op je klokkie geweest.

Hoe dan ook, succes met je keuze.

Pieter.

Ik wil wel een horloge(model) dat nieuw is in 2017.

Let even op het budget. Er zijn wel look-a-like alternatieven, Stowa o.a. Gaat echter nog steeds niet lukken in nieuwstaat voor 600.

Lijkt mij ook het leukst. Heb ik zelf ook gedaan! :slight_smile:

Ik let op het budget, en mijn idee hierbij is: kiezen op elkaar en €500 erbij, dan heb je een horloge dat over 18 jaar nog steeds helemaal top is in plaats van een lookalike,… het is wel een unieke gebeurtenis, hè, de geboorte van je eerste.

2 likes

Mooie Nomos? 600 Euro? Eh, moeilijk, toch?

EDIT: Ah. Even doorscrollen.

Nog een edit: Dit past binnen budget, is net wat leuker dan een SARB03x, is 100m WR en zeer robuust, en doet het over 20 jaar nog.

Maar ook dit is mogelijk:

Of dit:

Die laatste twee net boven budget. Maar niet veel. :slight_smile:

Of de HFLE 2017. Wat het moet worden is nog niet bekend maar zeker uit 2017

1 like