Geboortejaarhorloges?

Zou een erg mooie keuze zijn met één van de mooiste/beste uurwerkjes. Genoeg over te vinden, hier snel een link.

Hieronder een paar foto’s van mijn exemplaar, ook nog eens compleet met doos en papieren. :blush:

6 likes

Hoe weet je nou zeker dat het horloge uit je jaar komt? Ik zie er heel veel op Chrono24 maar zou het toch jammer vinden als het jaar niet klopt.

Omdat veel huizen hun registratie goed op orde hebben. Dus ook bij de betere merken zelf na te gaan m.b.v. het serienummer.

Dat snap ik maar ik heb het dan over de minder courante merken. Deze bijvoorbeeld.

Geen geboortejaar horloge… kwam op de baai wel interessant vietnam oorlog horloge tegen met juiste maand en jaar.

Maar voor de rest…

2 likes

Zenith een minder courant merk,…
Ook van Zenith is het nagenoeg allemaal terug te vinden. Heb er zelf enkele en genoeg lijsten te vinden op internet.
Met name icm het calibernummer.

1 like

Ja zoveel Zenith zie je niet hier dus dan vind ik het echt minder courant dan Rolex, Breilting Longines etc.
Als je het referentie nummer 491D242 googled kom je alleen dit horloge tegen. Lijkt me toch sterk dat dit het enige horloge op internet is?
Knipsel
Denk dat ik maar ga voor een reissue uit 1967 dan. :smiley:

4 likes

En je loopt al zo lang hier mee,… Zenith heeft de mooiste horloges en met name calibers gemaakt. De 135 als voorbeeld die jarenlang eenzaam aan de top stond, prijs na prijs binnensleepte. Enfin,… er is meer dan HF en vermoed dat je dat wel weet.

Een serienummer google’n gaat natuurlijk niet helpen. Er zijn zat lijsten waar je jouw serienummer in kan terugvinden. Zijn soms hele websites aan besteed.

https://pocketwatchdatabase.com , de diverse topics op WUS en andere fora http://forums.watchuseek.com/f27/zenith-chronometre-caliber-135-first-series-zenith-caliber-135-overview-859709.html en zo zijn er nog meer. Kortom gewoon even zoeken en anders kun je vaak altijd nog de fabrikant zelf raadplegen.

1 like

Je begrijpt me niet. De Zenith el Primero lijn vind ik één van de mooiste horloges. We verschillen alleen van mening over de term “courant”. Wat Zenith de laatste 20 jaar heeft geproduceerd was natuurlijk om te huilen. Vraag aan iemand 5 bekende horloge merken te noemen en dan zal hij niet snel Zenith zeggen.
Dit was jarenlang mijn lievelingshorloge…Is er helaas nooit van gekomen.

2 likes

Dat zal het zijn, maar in dit topic hebben we het volgens mij over horloges uit ‘je’ geboortejaar. Welk jaar was dat voor jou ook alweer? :wink:

Maar volgens mij ging het om het vaststellen van het jaartal en wellicht dat je daar nu een betere kijk op hebt. :+1:

En gewoon alsnog aanschaffen dat horloge. :wink:

1 like

Nog eens een betere foto van maken maar uit mijn geboortejaar:

5 likes

Bedankt @Bidle voor je hulpvaardigheid.
Maar eerst ga ik even wat anders doen. Zijn er liefhebbers van het WK Curling in Las Vegas? Ik ben dus even weg.

1 like

Deze Seiko komt uit november 1979, mijn geboortejaar en -maand. Geen goede foto want hij wordt op dit moment geserviced.

6 likes

Seiko’tje uit ‘87. Voor de fun =}

4 likes

Wat een topper die IWC :+1:

Jaaa, prachtig! :heart_eyes:
Hier de mijne:

12 likes

@jeroenderee servicebeurtje gehad 2/57

2 likes

Doe mij maar een paar kisten geboortejaar wijn! :sunglasses:

1 like

Lekker, bedorven wijn.