Gebroken kroon Seiko Sportsman 6602-9981

Dag allen!

Vandaag is de stift van de kroon van mijn geliefde Seiko Sportsman (6602–9981) afgebroken.

Ik zou dit prima zelf kunnen vervangen, maar heeft iemand tips hoe ik aan een nieuwe/gebruikte stift en kroon kan komen?
De oude kroon is niet meer te gebruiken ivm het lastzitten van de afgebroken stift.

Tips zijn welkom! :slightly_smiling_face:

1 like

Kroon in een aluin oplossing leggen en dan af en toe in de afgebroken stem peuteren. Als het goed is lost de afgebroken stem op. En de kroon niet.

1 like

Ik vermoed dat TimeParts of Speedtimerkollektion de stift wel hebben. Ik heb zelf laatst ook een poos lopen zoeken naar de juiste kroon voor een Seiko van mij. Veel aanbod op Ebay maar voor hoge prijzen en nog eens lange en hoge verzendkosten erbij.
Ik heb uiteindelijk op Marktplaats iemand gevonden met nog een ruime voorraad NOS van Seiko. Daar heb ik voor een schappelijke prijs een stift en kroon gevonden. Zeer snelle reactie en was netjes verzonden.

3 likes

Bigvlad heeft inderdaad veel liggen. En is betrouwbaar met versturen.

maar @Drik: Geen idee, waar je woont, ik heb een complete en goede kroon voor een Sportsman liggen. Neem even contact op, dan regelen we dat.

4 likes

Bedankt voor jullie snelle reacties!
Ik ga er mee aan de slag en laat het weten :slightly_smiling_face:

1 like

En in no time een kroon onderweg! :crown:
Bedankt @VmaxNL :pray:t2::sunglasses: