Gebroken kroon

heb een big pilot automaat,deze loopt al 2 jaar goed optijd.Maar nu brak onlangs mijn kroon af.Kan nu dus de tijd niet meer verzetten.Nu is mijn vraag is dit goed te repareren en zijn verschillende kronen uitwisselbaar??
Wat zijn hiervan ongeveer de kosten?

Is werkelijk de kroon kapot of is het de opwindas?
Beide kunnen m.i. bij (laat ik voorzichtig zijn) vrijwel alle horloges zonder problemen vervangen worden.
Soms gebeurt het ook, dat de kroon van de opwindas loslaat dan moet hij er alleen maar weer opgeschroefd en met loctite o.i.d. vastgezet worden, dat zou niet duur moeten zijn.
Kosten=prijs van het te vervangen onderdeel plus een paar minuten werk. (Tenzij er iets aan het werk kapotgegaan is)

De kroon is echt afgebroken,dacht eerst dat ik hem nog vast kon draaien maar helaas ,het stangetje waar de kroon aan vast zit is gebroken ter hoogte van de kroon.
Hoe kom ik aan een nieuw stangetje + kroon?

Mark

er zal een nieuwe opwindstift in moeten en als het stukje wat in de kroon zit er niet uit te draaien is ook nog een nieuwe kroon.
Je kan terug gaan naar de winkel war je hem gekocht hebt c.q. die dit merk verkopen. wellicht hebben zij deze op voorraad en kunnen zij hem zo vervangen.

succes

Is het een IWC big pilot? Dan zeker naar de dealer.
Is het een andere? Dan naar een goede horlogemaker.
Dat “stangetje” is de opwindas, tenzij het de tube aan de kast (IWC) is waar de kroon opgeschroefd wordt, dan heb je een probleem.