Even iets wat me al een tijdjes bezig houdt…
Horlogefabrikanten gebruiken allemaal lume voor de lichtgevende delen op de wijzerplaten en wijzers. Waar dit tegenwoordig superluminova is was het vroeger tritium en daarvoor weer radium.
Nu zijn er voor Rolex prachtige overzichtlijsten met jaartallen wanneer welk product er gebruikt is en welke tekst er op wijzerplaat staat.
Nu is mijn vraag, hoe is dit met andere merken, persoonlijk zou ik graag willen weten wat Omega en Seiko gebruikt en heeft gebruikt en hoe je dit kunt zien?
Ik hoop dat iemand antwoord heeft
vrgr,
Vincent
Niet direct een antwoord op jouw vraag maar het is mooi te zien welke lumeproducten er zijn:
http://www.the-relumer.com
Weet niemand dit…? Kan het met niet voorstellen
Vincent, ik heb niet echt een antwoord maar wel wat info…
Ik heb namelijk bij Oostwegel, tijdens z’n forum presentatie van de RO1 een soort van brochure gezien waarin allerlei soorten en kleuren superluminova aan de hand van een code te bestellen waren.
Samen met Steef (van het andere forum) heb ik me zitten vergapen en hebben we zitten fantaseren over mogelijkheden. Er was bijv. ook zwart te bestellen en het blauw van de Deepsea was ook terug te vinden.
Gr. Roel
Ha die Roel,
Ik wil juist weten wat Seiko en Omega hebben gebruikt, dit icm jaartallen en modellen, je kent de rolex-lijstjes, zoiets
vrgr,
vincent
Zeemeester Schreef:
Nu zijn er voor Rolex prachtige overzichtlijsten
met jaartallen wanneer welk product er gebruikt is
en welke tekst er op wijzerplaat staat.
Waar kan ik die lijst vinden, Vincent.