Op m’n Explorer zit een extension-link waarmee ik de metalen band heel eenvoudig 5 mm kan verlengen. Met dit warme weer zou dit het ideale moment zijn 'm te gebruiken maar nee, ik gebruik 'm niet. Het horloge draagt prettig, met of zonder opgezwollen pols. Hoe zit dat bij jullie?
Mijn zoon wil mijn “Hulk” ook af en toe eens dragen. Hij heeft babypolskes dus die extension wordt af en toe gebruikt. Eigenlijk jammer dat er maar een hele kleine voorzien is op een GMT.
Ja, Easylink gebruik ik zeker met dit hete weer.
Eigelijk verstel ik 'm echt nooit, nooit nodig gehad iig. Maar ik ken mensen die best een verschil in polsomtrek hebben met warm/koud weer, dan is glide lock of iets soortgelijks best handig dunkt me.
Absoluut, verschilt van dag tot dag. Voelt ook gewoon cool om te doen
Hier wordt het zeker gebruikt. Meerdere keren per dag vaak.
Ik draag mijn horloges nét beetje los, dus als het maar iets warm is zit hij strak om de pols.
Precies dit
Dat lijkt me erg handig, zo’n extension link, want ik heb altijd problemen met stalen banden : dan weer te strak, dan weer te los. Met mesh heb ik er vreemd genoeg geen last van.
Dus ja, als ik zo’n linkje had, zou ik het gebruiken.
Ja altijd, mits aanwezig… maar de meeste horloges van me zijn te oud voor deze luxe
Heb jammer genoeg geen horloges met een extention-link. Daarom met dit warme weer wissel ik naar een nato of een M.N. band. Enkel de Serica blijft op de bonklip, die is namelijk ideaal hiervoor.
Ik heb steunkousen…
Zeker weten!
Meestal aan het begin van de dag niet, maar nadat ik ben opgezwollen van alle drank en zon, gaat die wel ff open.
Dan draag je hem normaal gesproken niet strak genoeg.
Ja ik gebruik de link op mijn dweller en Sub.
Op mijn vintage sub mis ik m.
Alle banden gaan bij mij een tandje losser met dit warme weer. Nadeel. Ja.
Als je gaat zwemmen zouden ze weer strakker mogen
Op mijn Explorer 216570 heb ik hem met dit weer “uitgeklapt” straks als het weer afgekoeld / de winter weer daar is dan gaat hij weer dicht
5mm is toch eigentlich onbruikbaar….
Bij een horloge met verstelbare sluiting is de voldoende stand meestal 2-3mm
5mm, zou betekenen bij een sluiting met microverstelling, je maakt de band meteen om 2 gaatjes groter!
IK vond het maar nutteloos!
Eens, maar de extension link is bedoeld voor als je hem over je duikpak draagt.
Ideaal!!! Ik ga ook eens wat vaker een horloge om m’n enkels dragen
In het geval van een tudor black bay 58 zou ik dan als alternatief de halve link kunnen gebruiken ( zo’n extension als bij de pelagos had handig geweest)
Toen ik mijn Explorer kocht was de maat eigenlijk gelijk goed. Hoefde geen schakels uit en niks aan gedaan te worden. Die extension-link vind ik eigenlijk maar een onding. Gebruik het zelf nooit. De band zit dan bij mij gelijk veel te los.