ook al geplaatst op het “andere” forum maar ik hoor graag ook de meningen hier:
Goedenavond,
ik heb een klein dilemma en wil jullie mening/ hulp :):
Ik kan een van mijn “wannahaves” kopen via de baai. Nu heeft de verkoper mijn klokje dubbel in bezit… Erg mooi dus! Nu moet ik kiezen welke van de twee ik ga kopen:
1: gedragen maar in goed staat, heeft op bezel normale draagsporen en de 2 banden zijn echt gebruikt.
2: Compleet nieuw (NOS), maar het uurwerk loopt niet of af en toe. De wijzers en datum verstellen gaat goed, verkoper zegt misschien dat het de ‘dikke olie’ kan zijn maar zegt het niet te weten.
Het betreft een ETA 2892-A2 movement. Het betreft een duiker, 1000m dus ook rekening mee te houden bij een service.
Beide horloges zijn compleet. (komen volgens mij beide uit 2005…)
Wat zouden jullie doen, neem je het risico voor een in topstaat verkerende buitenkant. of ga je voor de werkende goed op tijd lopende gebruikte? Prijsverschil? De gebruikte is 150,- euro goedkoper…
Wat kost een goede servicebeurt voor een ETA 2892-A2?
Hoi Frenk, je koopt wel “andermans ellende” als een servicebeurt voor de NOS redelijk betaalbaar is zou ik die doen, zoveel kan er niet mis zijn met een NOS toch? Tenzij dit ook een fabeltje is en hij gevallen is oid. Blijft een moeilijke keus, hangt ook een beetje van de prijs af…persoonlijk hou ik er niet van als horloges heel erg beschadigd zijn, echter dit is een duiker dus de bezel zal best een paar schaafwonden hebben opgelopen als ie ook echt voor duiken is gebruikt.
Ik zou denk ik toch voor de NOS gaan, Suc6 met je keuze.
wat is jouw favoriet? De gebruikte of de NOS? Beide zullen tzt (en de NOS meteen) een service nodig hebben…ik zou gaan voor het horloge dat mij het meest aanspreekt…
Beetje afweging tussen wat de verwachte herstelkosten zijn.
Beide zijn waarschijnlijk toe aan een servicebeurt. Bij de NOS zou dat het probleem mogelijk kunnen verhelpen, aangezien ie af en toe wel loopt. Misschien helpt het als je wat meer inzicht krijgt in de specifieke situatie. Als arts kijk je ook naar de symptomen, en aan de hand daarvan kom je vaak al in de goede richting. Uiteraard betekent dat niet dat er geen andere oorzaken kunnen zijn.
Die werkende gebruikte, tja, hoe erg erger je aan de gebruikssporen. Als het voor jou ook een draag-/werkklok wordt en je vindt de gebruikssporen wel meevallen…
Als je het wel te erg vind, wat zouden de herstelkosten dan zijn? Ik bedoel, hoeven de bezel en banden alleen bijgewerkt (polijsten, borstelen, stralen, etc.) te worden? Of zitten er deuken en krassen op een duikersring die vervangen moet worden? Is er erg veel rek ontstaan in de band doordat ze flink zijn gebruik?
Of 3e optie: wachten op een nette die het wel doet
Beetje afweging tussen wat de verwachte
herstelkosten zijn.
Beide zijn waarschijnlijk toe aan een
servicebeurt. Bij de NOS zou dat het probleem
mogelijk kunnen verhelpen, aangezien ie af en toe
wel loopt. Misschien helpt het als je wat meer
inzicht krijgt in de specifieke situatie. Als arts
kijk je ook naar de symptomen, en aan de hand
daarvan kom je vaak al in de goede richting.
Uiteraard betekent dat niet dat er geen andere
oorzaken kunnen zijn.
Die werkende gebruikte, tja, hoe erg erger je aan
de gebruikssporen. Als het voor jou ook een
draag-/werkklok wordt en je vindt de
gebruikssporen wel meevallen…
Als je het wel te erg vind, wat zouden de
herstelkosten dan zijn? Ik bedoel, hoeven de bezel
en banden alleen bijgewerkt (polijsten, borstelen,
stralen, etc.) te worden? Of zitten er deuken en
krassen op een duikersring die vervangen moet
worden? Is er erg veel rek ontstaan in de band
doordat ze flink zijn gebruik?
Of 3e optie: wachten op een nette die het wel doet
Om wat voor een horloge gaat het, want het verschil van 150,- is misschien wel heel veel, maar kan ook heel weinig zijn tov de vraagprijs.
Daarnaast zouden er voor mij meerder aspecten belangrijk zijn:
bekend merk met goede service…kan ik bijv. makkelijk nieuwe banden halen en wat zijn de kosten hiervan. In hoeverre is dit redelijk tov het prijsverschil van 150,-
Uiterlijk,… in hoeverre heeft de kast draagsporen en zijn die mogelijk te verhelpen.
Enfin, als ik je verhaal lees zou ik in eerste instantie gaan voor de NOS, mede omdat ik een hekelijk heb aan krasjes ed. De kosten voor een beurtje en het prijsverschil zou ik dan mogelijk voor lief nemen.
Uiteindelijk is dit ook een persoonlijke keus…Succes
Gezien je vraag ben je ook niet op de hoogte in deze.
Een lopend horloge met beschadingen en wat de bijkomende kosten zijn?
Een NOS horloge wat niet loopt om wat voor rede?kosten?
Ik zou geen van beiden kopen,of de prijs moet laag genoeg zijn.
En dan ging ik voor NOS.