Na de recente prijsverhoging van Rolex lijken nu ook de modellen te volgen die niet meer in productie zijn.
Zie bijvoorbeeld deze Submariner 16610 uit 2005 hier:
Of bijvoorbeeld deze SND:
Na de recente prijsverhoging van Rolex lijken nu ook de modellen te volgen die niet meer in productie zijn.
Zie bijvoorbeeld deze Submariner 16610 uit 2005 hier:
Of bijvoorbeeld deze SND:
Ja hoor. Gebruikt stijgt gewoon lekker mee…
Ik vind het prima (tu)
Ik vind het prima (tu)
+1
Menno
Vraag me af of dit wel heel representatief is. Lex-Watches is altijd rete-duur. Als ik op TZ-UK kijk dan liggen de prijzen nog op hetzelfde niveau.
Het is nu of wat e snel misschien. Maar uiteindelijk passen de prijzen in de gebruikte markt zich toch ook aan.
Neem nou een 2 liner snd uit 2002. Koop je niet voor minder dan 3200 euro en dat is er in 2002 echt niet voor betaald…
Vraag me af of dit wel heel representatief is.
Lex-Watches is altijd rete-duur. Als ik op TZ-UK
kijk dan liggen de prijzen nog op hetzelfde
niveau.
Lex watches is inderdaad over het algemeen best duur (hoewel ik laatst zijn serie 5513’s best mee vond vallen) maar TZ-UK daarentegen is vaak weer best goedkoop. Ik heb er toen de pond iets goedkoper was tenminste een aantal leuke Rolexen gekocht.
Feit is wel dat Rolex-prijzen in het algemeen eigenlijk alleen maar omhoog lijken te gaan, crisis of geen crisis.
Het is nu of wat e snel misschien. Maar
uiteindelijk passen de prijzen in de gebruikte
markt zich toch ook aan.Neem nou een 2 liner snd uit 2002. Koop je niet
voor minder dan 3200 euro en dat is er in 2002
echt niet voor betaald…
Waar ???
Fillipuci had ze. Maar ook niet meer zag ik.
Of die liggen in een kluis te wachten tot ze voor 3750 in de etalage kunnen >X
Wat ik me afvraag of er ook zoiets bestaat als de Rolex bubble, kan die niet ineens knappen? eens houd het toch echt op en komt er een correctie net als met aandelen??
Wat ik me afvraag of er ook zoiets bestaat als de
Rolex bubble, kan die niet ineens knappen? eens
houd het toch echt op en komt er een correctie net
als met aandelen??
Kan perfect. Zeg nooit nooit.
floris Schreef:
Wat ik me afvraag of er ook zoiets bestaat als
de
houd het toch echt op en komt er een correctie
net
als met aandelen??Kan perfect. Zeg nooit nooit.
Ik weet nog dat 5513’s boven de 5k uitvlogen. Die tijd is toch echt voorbij.
De sky high prijzen zie je ook vooral bij dealerTs… probeer jij je suppie maar eens dik te verkopen, blijf je er lekker mee zitten.
Gr. Roel
Momenteel ligt alles op zijn gat. De Limited Casios worden ook zeer slecht verkocht en de prijzen die sommigen vragen worden gewoon niet betaald. Dit zal nog erger worden en is gewoon een gevolg van de crisis die nog lang niet voorbij is. Ik heb op ebay ook exemplaren gezien die voor 1 euro zonder reserve werden aangeboden. Die gingen zwaar onder de prijs weg. Beter kun je goud kopen als investering maar dat is nu echt duur.
Wat ik me afvraag of er ook zoiets bestaat als de
houd het toch echt op en komt er een correctie net
als met aandelen??
Volgens mij is het zo dat de prijzen van luxe goederen zoals exclusieve horloges voorlopig zeker niet gaan dalen (eerder stijgen). Er zij een aantal grote opkomende economieën (China, India) waar de toenemende welvaart de behoefte aan luxe doet stijgen. Kortom: de vraag wordt groter met als gevolg dat de prijzen stijgen. Zoalang dit proces in gang blijft en mensen, waar ook ter wereld, de gevraagde prijs willen betalen zal het voorlopig nog wel even doorgaan. Men wil toch graag aansprekende merken, niet een even goed product voor een kwart van de prijs.
Ik heb juist begrepen dat de grootste groei al verdwenen is in China, kan ook niet anders dat de Chinezen en Japanse markt geraakt word, door de europese crisses, als wij geen elektronica en minder kleding kopen, dan houd het daar ook al snel op met de groei
Zou nu ook geen goud meer kopen, maar wel aandelen, en dan gewoon geduld hebben (moet je wel tegen kunnen, ik ben te vroeg ingestapt, denk dat menig persoon een hartaanval krijgt als het hun geld zou zijn en ze zouden zien hoeveel % ik in de min sta nu)
Lex-Watches is altijd rete-duur. Als ik op TZ-UK
niveau.
Ik weet niet of je alleen Rolexen bekijkt bij Lex Watches?
Onlangs bij Lex Watches de slag gemist bij een TAG Heuer Aquaracer 500M, deze hadden ze in de aanbieding voor € 1.350,- (winkelprijs destijds € 2.250,-).
Uiteindelijk hetzelfde horloge bij een AD in de aanbieding gekocht voor € 1.500,- (huidige winkelprijs € 2.325,-)
Vorig jaar overigens een “vergelijkbaar” verhaal met een TAG Heuer Link.
Besteld voor € 2.065,- bij Lex Watches (winkelwaarde destijds € 2.750), maar de levering ging me te lang duren.
Uiteindelijk na 2 maanden de bestelling geannuleerd en het horloge bij een AD gekocht voor € 2.475,-.
Zo rete-duur vind ik Lex Watches dus niet…
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit al had zien aankomen. Het gaat al jaren zo. Echter moet er wel rekening gehouden worden met hypes die in kunnen storten als de 5513
Tom Koerts Schreef:
Lex-Watches is altijd rete-duur. Als ik op
TZ-UK
niveau.Ik weet niet of je alleen Rolexen bekijkt bij Lex
Watches?Onlangs bij Lex Watches de slag gemist bij een TAG
Heuer Aquaracer 500M, deze hadden ze in de
aanbieding voor € 1.350,- (winkelprijs destijds €
2.250,-).
Uiteindelijk hetzelfde horloge bij een AD in de
aanbieding gekocht voor € 1.500,- (huidige
winkelprijs € 2.325,-)Vorig jaar overigens een “vergelijkbaar” verhaal
met een TAG Heuer Link.
Besteld voor € 2.065,- bij Lex Watches
(winkelwaarde destijds € 2.750), maar de levering
ging me te lang duren.
Uiteindelijk na 2 maanden de bestelling
geannuleerd en het horloge bij een AD gekocht voor
€ 2.475,-.Zo rete-duur vind ik Lex Watches dus niet…
Dan hebben we het over nieuwe horloges. Daarin zijn ze niet veel duurder dan andere handelaren. Ga je echter kijken naar tweede hands dan vind ik ze ‘rete-duur’ in vergelijking met andere handelaren. Particulier ben je nog een stuk goedkoper uit.
Ik heb juist begrepen dat de grootste groei al
verdwenen is in China, kan ook niet anders dat de
Chinezen en Japanse markt geraakt word, door de
europese crisses, als wij geen elektronica en
minder kleding kopen, dan houd het daar ook al
snel op met de groei
Er zijn nog genoeg rijk wordende Chinezen hoor. Gaat alleen minder hard dan eerst.
Overigens schijnt in China Omega, Breitling en Longines populairder te zijn. Misschien zijn de prijzen anders nog harder zijn gestegen.